اجتماعی 13:06 - 06 آبان 1395
زورگیران غرب پایتخت در یک عملیات هماهنگ توسط ماموران پایگاه پنجم پایتخت دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌از شهریور ماه سال گذشته بود که دستگیری چند تن زورگیر سریالی از مشتریان بانک های تهران در دستور کار ماموران پایگاه پنجم آگاهی قرار گرفت. تحقیقات برای دستگیری متهمین در حالی ادامه داشت که سرانجام پس از یک سری عملیات پیچیده و هماهنگ پلیسی تنها در یک روز، تمامی متهمان این پرونده دستگیر و با صدور دستور قضایی در اختیار ماموران پایگاه پنجم آگاهی قرار گرفتند.


زاغزن بانک‌های تهران و نوچه‌هایش شکار شدند + تصاویر و جزییات


گزارش یک واقعه


سال گذشته بود که گزارش یک فقره زورگیری در محدوده خانی آباد نو به ماموران انتظامی اطلاع داده شد. 


مالباخته که مردی میانسال بود زمانیکه در برابر افسر بازجوی پرونده قرار گرفت گفت: پس از نقد کردن چکی که مربوط به کارگاهم بود از بانک پارسیان خارج شدم. محل کارگاه من در پاسگاه نعمت آباد است. سوار ماشین بودم و همینکه جلوی کارگاه پارک کردم تا پیاده شوم چهار نفر با قمه و انواع سلاح سرد به سمت من آمدند. این افراد در حالیکه سوار بر دو دستگاه موتور سیکلت هوندا بودند تمام وسایل و کیفم را گرفتند و بعد از آن از محل دور شدند. بسیار ترسیده بودم و هرچه مقاومت هم کردم حاصلی نشد.


زاغزن بانک‌های تهران و نوچه‌هایش شکار شدند + تصاویر و جزییات


شناسایی


رسیدگی به این موضوع ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این زورگیری ها سریالی هستند. زورگیران که چهار نفر سوار بر موتور سیکلتی بودند با علم به اینکه همراه طعمه پول است به مالباخته نزدیک شده و با ضرب چاقو و قمه اموال را از دست فرد شناسایی شده در می آوردند. 


همچنین تحقیقات بیشتر در این زمینه نشان می داد که زورگیران در برابر هر فردی بنا بر وسیله نقلیه اش رفتار متفاوتی نشان می دهند. برای مثال اگر فرد پیاده بود او را تعقیب کرده و در زمان مناسب و بسته به خلوتی محل به مالباخته حمله ور شده و اموال را می گرفتند اما اگر فرد مورد نظر سوار بر ماشین بود او را دنبال می کردند و در فرصتی مناسب در میانه خیابان و اتوبان با ماشین تصادف کرده و یا به بهانه ای با راننده اتومبیل که پول در کیفش بود درگیری لفظی پیدا می کردند و سرنشینان موتور سیکلتی دعوا را گرم می کرد و موتور سیکلت سواران دیگر اموال را از ماشین برداشته و متواری می شد. در مواردی هم که وسیله نقلیه فرد موتور بود با او درگیری لفظی بر سر ناموس را بهانه می کردند و از فرصت استفاده کرده و با تهدید قمه و چاقو اموال فرد را می ربودند. 


بزودی به کارآگاهان پایگاه پنجم ثابت شد این باند به وسیله یک نفر زاغزن که خود را در سرقت ها مستتر کرده بود صورت می گیرد. در این مرحله ماموران سریعا به سراغ دوربین های مدار بسته رفتند و با بررسی فیلم های ضبط شده مطمئن شدند که یک نفر زاغزن در همه موارد مالباخته را زیر نظر گرفته است. بعد از این ماموران به بررسی سوابق در آلبوم اداره آگاهی می پردازند و این زاغزن را که فردی با هویت منصور بود شناسایی می کنند. اگرچه منصور از مجرمین سابقه دار در زمینه زورگیری بود اما مکان مشخصی نداشت و موتور سواران هنوز شناسایی نشده بودند.


زاغزن بانک‌های تهران و نوچه‌هایش شکار شدند + تصاویر و جزییات


بررسی های بیشتری انجام گرفت و به زودی با بررسی تماس های رد و بدل شده بین منصور و دوستانش مشخص شد همدستان منصور هشت نفر از بچه محل هایش هستند که بعضی سابقه های شرارت و سرقت را در محله دارند. در نهایت با انجام یک سری عملیات پیچیده دیگر و درست همزمان با برگزاری طرح دستگیری کیف قاپان تهرانی تمامی متهمان این پرونده به همراه رئیس باند که زاغزن گروه نیز بود, دستگیر شدند. 


سرهنگ کارآگاه احمد نجفی, رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر در ادامه گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران و همچنین شناسایی چند تن از مالباختگان, همچنان تحقیقات در زمینه این پرونده ادامه دارد. مالباختگانی که به این صورت مورد زورگیری قرار گرفته اند می توانند با توجه به زمان این سرقت ها که شامل تابستان سال گذشته تا اوایل مهر ماه امسال است, با مراجعه به پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ، به شناسایی متهمین خود بپردازند.


انتهای پیام/

8249613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است