اجتماعی 21:47 - 15 تیر 1394
عضو فراکسیون زنان و خانواده با بیان اینکه سست شدن باورهای دینی عاملی مهم در بروز اعتیاد میان جوانان و نوجوانان است، خواستار فیلترینگ شبکه‌های ماهواره‌ای برای پیشگیری از اعتیاد توسط دولت شد.

یک نماینده مجلس: کمپ‌های اعتیاد کارایی ندارند/ سهم مافیای داخلی در ترویج و قاچاق مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر سکینه عمرانی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تلاش زیادی برای ریشه‌کنی اسباب و اثاث اعتیاد صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه رضایت و مطلوب راه زیاد است.

وی افزود: این مساله واقعیتی است که مواد مخدر با حمایت مافیای داخلی در حال انجام است چرا که عقل سلیم می‌گوید بدون پشتیبان در داخل کشور ورود این حجم مواد ممکن نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: برای مبارزه با مواد مخدر بابد در زمینه مجازات‌ها کارهای عمده صورت گیرد و اعمال شدید مجازات برای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر لحاظ شود.

نماینده مردم سمیرم با اشاره به اقدامات موقتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون هزینه‌های کلانی در رابطه با راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد شده است ولی این سوال مطرح بوده که چند درصد به نتیجه مطلوب نهایی رسیده است. عدم موفقیت در نرسیدن به هدف ‌های اصلی، خلاء طرح‌های ناکارآمد است که باید در این زمینه فکر اساسی شود و با قاچاقچیان برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

عمرانی گفت: چرا امروز یک قاچاقچی یا فروشنده دستگیر شده و فردا دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهد؟! البته منکر فعالیت‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه نیستیم ولی اشکال و نقص در زمینه مبارزه سبب شده به موفقیت مطلوب دست نیابیم.

وی با تاکید بر اینکه ریشه اصلی مواد مخدر باید هدف قرار گیرد، گفت: روال کنونی مبارزه با مواد مخدر کافی نیست و مردم دائما بیان می‌کنند که نسبت به این مساله نامید شده اند. باید در این زمینه کار علمی و دقیق صورت گیرد.

عضو فراکسیون زنان و خانواده بیان داشت: مافیای بهره مند از پول مواد مخدر در کشور از قاچاقچیان حمایت می‌کند. نیروی انتظامی تلاش می‌کند ولی با وجود این مساله به دلیل وجود مافیا همچنان قاچاق مواد مخدر وجود دارد.

نماینده مردم سمیرم گفت: مردم از مساله مواد مخدر به ستوه آمده‌اند. روزانه تعداد زیادی به دفاتر نمایندگان جهت رفع این مشکل درخواست مساعدت و همکاری دارند. مردم از اینکه عزیزانشان به دست مواد مخدر نابود می شوند عجز دارند و حاضرند خودشان هم در این راستا همکاری کنند.

عمرانی در ادامه سست شدن باورهای دینی و اثرات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای را دو عامل مهم افزایش بروز اعتیاد میان جوانان و نوجوانان عنوان داشت و افزود: دولت می‌تواند به بحث فیلترینگ شبکه‌های ماهواره‌ای ورود یابد. باید شبکه پاک ماهواره ‌ای ایجاد کرد. چراکه برخی از این شبکه ها علمی بوده و ممکن است مفید باشد ولی اکثر انها باید فیلترینگ شود و دولت به صورت جدی در این مساله ورود یابد.

وی با بیان اینکه ریشه کنی اعتیاد عزم جدی و هماهنگی داخلی می‌خواهد، گفت: مجازات قاچاقچیان باید جدی در نظر گرفته شود در برخی از کشورهای همسایه موضوع اعتیاد بسیار اندک است و این مساله به دلیل مجازات‌های سختگیرانه حاصل شده است.

عضو فراکسیون زنان و خانواده خاطر نشان کرد: بحث فرهنگسازی به تنهایی در مبارزه با اعتیاد نمی‌تواند کارساز باشد. چرا که باید در آن کنار قدرت و اقتدار انجام شود. غیر منطقی است که بتوانیم یک قاچاقچی که پول برای او حرف اول را می‌زند بتوانیم با ارشاد و توجیه در مسیر درست آوریم. در تمام کشورهای جهان نیز عملا این‌چنین است. آیا کسانی که به ما ایراد می گیرند که قاچاقچیان مواد مخدر را مجازات می کنیم، خودشان پلیس و قوه‌ای همچون قوه قضائیه ندارند؟!

وی در پایان بر لزوم افزایش آگاهی های مردم جهت پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهارداشت: علاوه بر آموزش باید همه ابعاد و ریشه‌ها در نظر گرفته شود و مساله به درستی آسیب شناسی شود.

۴۷۴۷


6707798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت کمری در شرق تهران، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد در سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت کاملاً رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر ۱۶ ساله اهل کردستان پس از سه روز ربوده شدن و انجام تحقیقات در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و دستگیری متهم پرونده، به آغوش خانواده بازگشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شبکه‌های معاند تلاش دارند تا با بازنشر فیلم‌های تاریخ گذشته و قدیمی، مطالبه اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب را زیر سوال ببرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، از اعزام تیم مشترک مدیریت بحران پایتخت به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر و مادر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تکمیل تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جهان در طول ۱۰ ماه متوالی گذشته، بی‌سابقه‌ترین گرمای خود را تجربه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حمید صاحب گفت: ۴۸ درصد از دانش آموزان در تهران اضافه وزن دارند که این افراد در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات قلب و عروق قرار می‌گیرند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است