استانی 14:46 - 05 فروردین 1398
جاری شدن سیل در شیراز/
وقوع بارندگی شدید موجب اختلال شدید تردد در ورودی دروازه قرآن و برخورد شدید شمار زیادی خودروی شهروندان و مسافران نوروزی در شیراز شد.

تصادف زنجیره‌ای در دروازه قرآن+ فیلم

به گزارش ایسنا، وقوع بارندگی سیل آسا پیش از ظهر دوشنبه 5 فروردین در شیراز موجب اختلال شدید تردد در محور ورودی دروازه قرآن شد.

گزارش ها حاکی از وقوع تصادف زنجیره ای چندین خودرو در این محور و اختلال در تردد سواره و پیاده شد؛ تصاویر گویای این است که سیلاب تعداد زیادی خودرو مسافران و شهروندان را با خود برده و موجب تصادف شده است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجاز، نشان از جاری شدن سیلاب شدید در محور ورودی شیراز دارد.

به گزارش ایسنا، مسیر دروازه قرآن پیش از این رودخانه‌ای قرار داشته که روان آب و سیلابها را به سمت رودخانه خشک هدایت می کرد.

افزایش ساخت و ساز در ورودی دروازه قرآن و تنگ الله اکبر، توسعه معابر سواره در این محدوده و تغییرات ناشی از این توسعه، عامل اصلی جاری شدن سیلاب در محدوده ورودی شیراز اعلام شده است.

بارندگی چند دقیقه‌ای و آبگرفتگی معابر شیراز/

توصیه‌های ایمنی به شهروندان و مسافران

بارندگی نیم ساعته در شیراز، آبگرفتگی شدید معابر و گذرهای مختلف این کلانشهر را به دنبال داشت؛ این در حالی است که هیچ یک از مسئولان خدمات شهری شهرداری شیراز پاسخگوی تماسها نبودند.

به گزارش ایسنا، بارش شدید تگرگ و باران، قبل از ظهر دوشنبه 5 فروردین، که تنها چند دقیقه ادامه داشت، منجر به جاری شدن روان آب در اکثر خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شیراز شد.

این در حالی است که از عصر روز یکشنبه 4 فروردین تا زمان ارسال این گزارش، هیچ یک از مسئولان آتش نشانی، معاونت خدمات شهری و دیگر بخش‌های شهرداری شیراز پاسخگوی تماس‌های مکرر ایسنا نبودند.

براساس گزارش‌ها، جاری شدن روان آب در نقاط مرکزی شیراز خصوصا خیابان کریمخان زند، آبگرفتگی بلوار نصر، خیابان فضیلت، برخی از زیرگذرها، خیابان‌های کوچ و ابوذر غفاری، گزارش شده است.

در این اثنا، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با ارسال خبری، در خصوص لزوم رعایت نکات ایمنی به شهروندان شیرازی و مسافران هشدار داد!

محمدرضا دهقانی اعلام کرد: معابر کنارگذر رودخانه خشک به دلیل پیش بینی بارندگی و احتمال جاری شدن سیل در رودخانه، مسدود است لذا شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان و مسافران به منظور افزایش ایمنی حتی المقدور از خودروی شخصی استفاده نکنند. هم اکنون خط یک مترو و ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی هستند .

دهقانی از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست کرد که اکیدا از ایستادن در حاشیه رودخانه خشک و پل های آن خودداری کنند و اضافه کرد: مسافران نوروزی به منظور اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند .

انتهای پیام


10086512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است