فرهنگی‌هنری 06:34 - 05 بهمن 1393
«چیستا یثربی»:
«چیستا یثربی» اعتقاد دارد در جشنواره تئاتر فجر باید نوآوری داشت و کارهای عجیب انجام داد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، چیستا یثربی که نمایش «فقط به خاطر من» را روز یک‌شنبه پنجم بهمن در بخش تازه‌های تئاتر این دوره از جشنواره روی صحنه می‌برد، در باره داستان و موضوع این نمایش گفت: «این اثر درباره هویت از دست رفته انسان‌ها و تلاش هر فرد برای به دست آوردن هویت شخصی خود از طریق یک زندگی پویا و خلاق است؛ چراکه خلاقیت هر فرد در زندگی، او را به هویت واقعی اش می‌رساند.»



وی ادامه داد: «همچنین این نمایش درباره عشق‌ها، آرزو ها و حسرت‌های مشترک میان آدم هاست. عشق‌هایی که کم‌تر درباره آن صحبت شده است. از سوی دیگر، شامل آرزوها و حسرت‌هاست. مسائلی مشترک که همه بر اساس آن، تلاش می‌کنند در یاد هم بمانند و خاطرات خوب با یکدیگر بسازند. «فقط به خاطر من»،  نمایشی روانشناسی اجتماعی است که در سبک رئال جادویی اجرا می‌شود.»



یثربی در مورد حضورش در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: «یکی از قدیمی‌ترین کارگردانان این بخش هستم. معتقدم باید جشنواره فجر نوآوری داشت و کارهای عجیب انجام داد. این اتفاقی است که در اجرای عمومی چندان امکان‌پذیر نیست. تئاتر فجر را همیشه به دلیل نوگرایی، تجربه گرایی و خاص بودن کارها دوست دارم. البته فجر موقعیت خوبی برای جوان‌تر‌هاست. خود من هم در جوانی توسط جشنواره تئاتر فجر معرفی شدم.»



این کارگردان تئاتر افزود: «به بخش تولیدات تازه تئاتر علاقمندم، چون با جنگیدن به‌دست می‌آید. شما طی دو ماه باید کاری را به صحنه ببرید که هیچ چیز آن مشخص نیست و با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوید. تئاتر رنج دارد و در این میان زحمت جشنواره فجر از همه بیشتر است.»



 چیستا یثربی در پایان سخنانش تاکید کرد: «من اهل تئاترم. تئاتر هر جا که وجود داشته باشد، فرهنگ هم با خود به همراه می‌آورد. معتقدم هر جا که حرف از تئاتر باشد، باید آستین بالا زد و رفت. اما در مقابل، مسئولین نیز وظیفه دارند که حمایت مالی از هنرمندان داشته باشند و امنیت شغلی برای‌شان ایجاد کنند. ما اهالی تئاتر خواستار بازگشت قرارداد تیپ به تئاتر هستیم.»



گفتنی است؛ سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن ماه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/ اس


5692484
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است