استانی 09:38 - 10 مهر 1393
به مدت دو روز/
زاهدان-خبرگزاری مهر: همایش سراسری دو روزه فرماندهان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور روسا و مدیران انتظامی سراسر استان با حضور مشاور عالی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

همایش فرماندهان نیروهای انتظامی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این مراسم عصر چهارشنبه با بیان اینکه این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است افزود: متاسفانه احساس ناامنی بیش از ناامنی در این استان و در افکار مردم موج می زند.

سردار حسین رحیمی بیان داشت: شاخص های امنیتی در سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان ها در وضعیت بسیار مناسب تر و مطبلوب تری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در هفته ناجا تلاش می‌ شود تا اقدامات انجام شده برای ملت شریف استان تشریح شود افزود: برنامه های تدارک دیده شده و همچنین اقدامات در دستور کار این فرماندهی در راستای ایجاد انگیزه و تواننمندی نیروهای انتظامی استان است.

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین ارزیابی عملکرد  نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: تمامی برنامه‌ها بر اساس اهداف و چشم‌اندازها مشخص شده است و راهبردها و تدابیر کلی در دو بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تعیین شده است.

سردار رحیمی بیان داشت: در بعد برون‌سازمانی مردم‌ مداری و جامعه محوری در راس برنامه‌ها قرار دارد و در بعد درون‌سازمانی نیز بر آموزش و توانمندسازی کارکنان تکیه شده است.

وی برنامه‌های درون سازمانی را نیز شامل تکریم ارباب رجوع و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، برخورد با متجاوز و قانون‌گریز یاد کرد و افزود: در حوزه اجتماعی تلاش ما برای پیش‌بینی و پیش‌دستی وقوع حوادث، تعامل سازنده با آحاد جامعه و کسانی که از نیروی انتظامی خدمات می‌گیرند استوار شده است.

رحیمی افزایش آمار کشفیات مواد مخدر، افزایش 30 درصدی کشف جرایم، برقراری انظباط اجتماعی و تسهیل در تردد و روان سازی ترافیک و همچنین  برخورد  و مبارزه با توزیع‌کنندگان خرد و باندهای بزرگ مواد مخدر را بخشی از اقدامات و موفقیت های نیروهای انتظامی استان عنوان کرد.

توسعه پایدار در گرو امنیت پایدار است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در همایش سراسرس فرماندهان انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: توسعه پایدار در گرو امنیت پایدار حاصل می شود.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: تعریف از امینت صیانت از حضور مسئولانه مردم در همه عرصه ها و دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه  مردم ایران از همان آغاز انقلاب تا دوران دفاع مقدس و پس از آن با حضورشان به نظام اقتدار و قوت بخشیده اند و اقتدار امروز نظام از حضور مردم است ادامه داد: نگاه متفاوت جهان به کشور ما ناشی از حضور و ارتباط تنگاتنگ مردم با رهبران و منتخبان خود است.

وی افزود: بسیاری از کشورها به دلیل فاصله داشتن از مردم به رغم برخورداری از ارتش قوی و تکنولوژی و تجهیزات مدرن نظامی نسبت به حیات خود دغدغه دارند.

استاندار با تاکید بر اینکه کشورداری ما در گرو مردمداری است گفت: ما به امنیت مردم محور و جامعه محور می اندیشیم و باید توجه داشت که اجرای قانون با رفتار قانونی و مزین به اخلاق از افکار مردم رسوب زدایی می کند.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قانون با تبعیض منافات دارد و اگر تبعیض وجود داشته باشد قانون را بی اثر خواهد کردادامه داد : ما باید در بین مردم و برای مردم باشیم گفت زیرا حکومت قدرتمند است که مردمی قدرتمند دارد.

هاشمی همچنین استفاده خودسرانه و مستبدانه از قدرت را مردود خواند و گفت: هیچ شخصی حق ندارد خود را برتر از قانون بداند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچ شخصی در برابر قانون بر دیگری برتری ندارد بیان داشت: صلاحیت و اختیارات همه مسئولان نظام برگرفته از قانون است و هیچ شخصی مافوق قانون نیست.

وی یادآور شد: بودن بر مدار قانون با اعتمادسازی و تعهد اجتماعی با درک درست از جامعه ای که به آن خدمت می کنیم باعث می شود مردم تا پای جان یار و حامی نظام باقی بمانند.

وی با تاکید بر اینکه مجریان قانون باید به همه افراد جامعه نگاهی برابر و یکسان داشته باشند گفت: اندیشه برابری همه افراد جامعه در برابر قانون به تکریم و احترام به قانون عمومیت می بخشد.

استاندار گفت: اگر حضور هوشمندانه و مسئولانه و دقت خطیر و دیده بانی درست نیروهای انتظامی و امنیتی نباشد، تدابیر دولت برای تامین امنیت به راحتی به بار نخواهد نشست.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرآمد است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در جمع فرماندهان نیروهای انتظامی استان بیان داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به واسطه برخورداری از ایمان، اخلاق و اطاعت از رهبری در دنیا و در میان نیروهای انتظامی سایر کشور ها سرآمد است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: علاوه بر سه ویژگی یاد شده اخلاق زیبا و برخورد اسلامی نیروهای انتظامی و همچنین صبوری و بردباری  و از همه مهمتر ولایت پذیری آنها بر منحصر بفرد بودن این نیرو در جهان افزوده است.

وی ادامه داد: نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانگونه که فرمانده انتظامی استان اعلام کرد باید رسالت درون سازمانی نیروی انتظامی آموزش و تقویت فضایل اخلاقی و رسالت برون سازمانی آن تکریم ارباب رجوع و مردمداری باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یک فرمانده انتظامی باید با افراد ضعیف با رافت باشد و نسبت به قدرتمندان با قدرت برخورد کند و هیچ گاه دچار ضعف نشود.

وی خطاب به فرماندهان اتظامی استان گفت: اینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان افزود: اگر امروز رییس جمهور با اقتدار در مجامع جهانی سخن می گوید حاصل قدرتی که شما آن را آفریدید و باید گفت عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را شما فراهم می کنید.


4854592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است