بین‌الملل 12:48 - 03 فروردین 1396
دولت آلمان از ماه نوامبر سال گذشته، هیچ یک از سفارش‌های خرید جنگ‌افزار از سوی ترکیه را نپذیرفته است. ظرف این چند ماه، مجموعا دولت آلمان به ۱۱ سفارش خرید سلاح از سوی ترکیه پاسخ منفی داده است.

توقف صادرات تسلیحاتی آلمان به ترکیه

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دولت آلمان از ماه نوامبر سال گذشته میلادی همه صادرات تسلیحاتی خود به ترکیه را متوقف کرده است. باید یادآور شد که ترکیه نیز همچون آلمان عضو پیمان ناتو است.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که متوقف شدن صادرات جنگ‌افزار به ترکیه ربطی به سیاست صادراتی آلمان ندارد. سفارش‌های خرید جنگ‌افزار به طور جداگانه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند و بازتاب دهنده سیاست عمومی ناظر بر صادرات آلمان نیستند.

پرسش نماینده حزب چپ‌های آلمان

خبر توقف صدور تسلیحات به ترکیه در واکنش وزارت اقتصاد آلمان به پرسش "یان فان آکن"، نماینده حزب چپ‌های آلمان منتشر شده است.

بر اساس این خبر، دولت آلمان از نوامبر سال ۲۰۱۶ سفارش‌های خرید جنگ‌افزار از سوی ترکیه را رد کرده است. علت توقف صادرات تسلیحاتی به ترکیه، وضعیت حقوق بشر در این کشور اعلام شده است.

در توضیح وزارت اقتصاد آلمان آمده است، از آنجا که ترکیه می‌تواند از این سلاح‌ها برای سرکوب نیروهای مخالف بهره بگیرد، صدور این تسلیحات به آن کشور موقتاً متوقف شده است.

دولت ترکیه همچنین خواهان خرید فشنگ و سلاح کمری شده بود.

صادرات تسلیحاتی آلمان به کشورهای عضو ناتو امری عادی است. اما رویکرد دولت ترکیه در مقابله با مخالفان سیاسی خود به‌ویژه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه باعث آن شده که دولت آلمان به سفارش‌های تسلیحاتی ترکیه پاسخ منفی بدهد.

مناسبات برلین و آنکارا پس از لغو سخنرانی‌های مقامات ترکیه در آلمان و اظهارات اردوغان به تیرگی گراییده است.

ترکیه تصمیم دارد روز ۱۶ آوریل، (۲۷ فروردین) رفراندومی برای اصلاح قانون اساسی این کشور برگزار کند.

انتهای پیام


8945130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است