سیاسی 07:27 - 02 آذر 1393
موسوی لاری:
یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به عدم اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی قبلی علوم، اظهار کرد: نفهمیدم مشکل وزرای پیشنهادی قبلی چه بود.

فرهادی جزو دانشمندان مملکت است

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به معرفی محمد فرهادی از سوی دولت به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای فرهادی یکی از چهره‌های شناخته شده نظام هستند که در گذشته در دولت اصلاحات فعال بودند و جزء دانشمندان مملکت به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که متوجه نشدم که مشکل وزرای پیشنهادی قبلی وزارت علوم چه بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از آقایان فرجی‌دانا و میلی منفرد دارم می‌دانم که این دو از اساتید دانشگاه و افرادی موجه، عالم و دانشمند هستند. من نسبت به آقای نیلی شناخت چندانی نداشتم، اما می‌دانم که ایشان نیز اهل حوزه و علم بودند و گزینه‌ای مناسب برای عهده‌دار شدن سکان وزارت علوم محسوب می‌شدند، اما نمی‌دانم که نمایندگان مجلس با چه توجیهی به این آقایان رای نداده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز این عقیده که متاسفانه به دلیل برخوردهای اخیر نمایندگان مجلس جایگاه مجلس در اذهان مردم خدشه‌دار شده است، گفت: نمایندگان مجلس باید به علم، دانش و اطلاع و مدیریت و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی توجه کنند و از پرداختن به یکسری مسائل حاشیه‌ای مربوط به افراد بپرهیزند.

وی همچنین با بیان این‌که قابل پیش‌بینی نیست که نمایندگان مجلس چه رفتاری با آقای فرهادی خواهند کرد، اظهار کرد: به نمایندگانی که به ملاک‌های مدیریتی و سوابق افراد توجه نمی‌کنند و بیشتر تاکیدشان بر مسائل حاشیه‌ای است نمی‌توان اعتمادی داشت؛ چرا که می‌توانند به تبع این ویژگی در بررسی صلاحیت آقای فرهادی مسائل حاشیه‌ای و مسائل دیگر را نیز وارد کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که دکتر نجفی طی مدت سه ماه سرپرستی بر وزارت علوم توانست وزارت علوم را به خوبی اداره کند و نگذاشت که این وزارتخانه با مشکل روبرو شود، بر لزوم تعیین وزیر برای وزارت علوم تاکید کرد و گفت: ادامه وضعیت فعلی قطعا به بلاتکلیفی دانشگاه‌ها و مشکلات دیگر در آموزش عالی کشور منجر می‌شود.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس نباید با پدیده‌ای به نام وزارت علوم برای وزن‌کشی‌های سیاسی برخورد می‌کردند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور به ثبات و آرامش نیاز دارد و نمایندگان باید خیلی بیش از اینها به فکر دانشگاه‌ها می‌افتادند.

موسوی لاری در پایان با بیان این‌که نمایندگان و جریانات پشت پرده به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه وضعیت فعلی به نفع‌شان نیست، اظهار کرد: اکنون هم نمایندگان و هم جریانات پشت پرده و عناصر مطبوعاتی و عناصری که در جاهای دیگر حضور دارند و همگی در رای نیاوردن وزرای پیشنهادی قبلی تلاش می‌کردند به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه وضعیت فعلی به نفع‌شان نیست و باید تغییری در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام


5244986
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است