فرهنگی‌هنری 18:03 - 12 اسفند 1393
گزارش باشگاه خبرنگاران از چهارمین جشنواره مد و لباس؛
چهارمین جشنواره مد ولباس همراه با حاشیه نارضایتی غرفه داران و هزینه‌های بالای نمایشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ روز گذشته چهامین  نمایشگاه مد و لباس فجر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد و امروز سری به این نمایشگاه زدیم تا از حال و هوای آن باخبر شویم. 


بنابراین گزارش در گفتگویی که با حاضرین و بازدید کنندگان داشتیم مشتری‌ها ابراز کردند که قیمتها مناسب، جنس‌ها متنوع و خوب، مدل‌ها متنوع و در برخی جاها تلفیقی از مدل‌ها سنتی و کلاسیک است و در کل نسبت به بیرون مقرون به صرفه‌تر است. 


در ادامه سری به غرفه داران زدیم؛ غرفه داران از جهات مختلف ناراضی بودند، آنها معتقد بودند ساعت برگزاری نمایشگاه که از ساعت 10 صبح تا 5 عصر اعلام شده برای ارائه و عرضه اجناس اصلا مناسب نیست زیرا کارمندان تازه ساعت 5 عصر از سرکار تعطیل می‍‌شوند و دیگر زمانی برای رفتن به نمایشگاه برای آنان باقی نمی‌ماند و مغازه  دارها هم به همین نحو از رفتن به نمایشگاهها باز می‌مانند. 


دومین مسئله‌ای که در این بازدید مورد توجه بود مبلغ برای ورودی نمایشگاه بود که غرفه‌داران و مشتری‌ها را آزرده خاطر کرده بود. 


سومین مسئله تبلیغات و اطلاع رسانی کم بود که باعث شده خیلی‌ها از برگزاری نمایشگاه مدل و لباس خبر دار نشوند. 


چهارمین مسئله هزینه‌های بالای غرفه‌داران بود که طبق گفته آنها با این وضع اطلاع رسانی کم و ساعت نامناسب کاری آنان متضرر خواهند شد و با این تفاسیر فروش اجناسشان در بیرون  از نمایشگاه بهتر و بیشتر خواهد بود. 


موضوع دیگری که باعث تعجب برخی از آنها شده بود این بود که چرخ‌هایی که اجناس را جابجا می‌کنند مبالغی را دریافت می‌کنند که زیاد بوده و طبق گفته آنها معلوم نیست این مبلغ به کجا و چه کسی تعلق می‌گیرد. 


غرفه داران می‌گفتند با وجود اینکه تمام اجناسمان را به قیمت کارخانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم و از قیمتهای بازار خیلی پایین تر است ولی نمایشگاه توقعات منطقی ما را برآورده نساخته و با این وضع باعث می‌شود متضرر شویم. 


چند نفر  از غرفه داران هم از ارائه اجناس خود با قیمت خیلی پایین و معمولی ناراضی بودند چون بر این عقیده بودند که اجناس آنها از الیاف طبیعی و کار با دست ساخته شده و امکاناتی که در دوخت و ارائه آنها داشتند متناسب با قیمتهای تعیین شده نیست. 


برخی می‌گفتند که هزینه‌های تولید کالای ایرانی بالا است و از آنطرف هم اجناس چینی با قیمتهای پایین‌تر بازار را در دست گرفته‌اند و این موضوع باعث شده برای فروش اجناس وقت زیادی جهت توضیح  این موضوع که چرا جنس ایرانی گران‌تر از چینی است صرف مشتری کنیم. 


برخی از غرفه دارها گفتند که با این شرایط راضی هستیم پولهایی را که هزینه کردیم پس گرفته و وقتمان را در  این نمایشگاه تلف نکنیم. 


در ادامه آقای فرید یکی از غرفه داران در نمایشگاه  مد و لباس گفت: فعالیت‌ مجموعه ما به عنوان یک موسسه فرهنگی هنری در زمینه مدلینگ اسلامی است معمولا یک بخش بسیار مهم از ارائه محصول تبلیغات آن محصول است که بخش مدلینگ به طور ویژه به تبلیغات محصولات مربوط به مد و لباس کمک می‌کند. 


این مسئول افزود: در بخش‌ کاری ما یک آکادمی آموزشی وجود دارد که بر حسب اصول اسلامی مدلینگ را آموزش می‌دهیم تا بتوان محصولات را به بهترین نحو ارائه داد. 


وی ادامه داد: مدلینگ به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود یکی ژورنال است که پیوسته وجود داشته و سعی می‌کنیم ژورنالها را قانونی‌تر، اسلامی‌تر و ایرانی‌تر کنیم که محصولات خودشان را بهتر نشان دهند. 


فرید افزود: بخش دیگر نمایش زنده لباس است که در 6-7 ماه گذشته چندین نمایش زنده لباس برگزار شد و این کار در آینده با ساماندهی بیشتری انجام می‌شود. یکی از بهترین راههای الگو سازی مد و لباس ایرانی اسلامی برگزاری نمایشگاه لباس است کاری که غرب به سرعت پیگیری کرده و الگوهای خود را اشاعه داده است. 


ما کمی دیرتر شروع کردیم ولی گامهایی که در این راستا برداشته‌ شده بسیار خوب است. 


فرید در خصوص چگونگی برگزاری نمایش مد و لباس توسط مدلهای آقا و خانم گفت: برای برگزاری نمایش زنده مد ولباس قانونهایی وضع شده که در نمایش زنده آقایان، خانمها هم می‌توانند  حضور داشته باشند. در نمایش زنده خانمها، زمانی که خانمها با لباس‌های اجتماعی که خارج از منزل و در جامعه می‌پوشند حاضر شوند حضور آقایان مشکلی ندارد ولی قسمت نمایش لباس‌ها مجلسی حتی اگر خانمها با حجاب کامل هم باشند امکان حضور آقایان وجود ندارد. 


فرید عنوان کرد: در حال حاضر برای اجرای زنده خانمها حتی با لباس‌های اجتماعی هم حضور آقایان قطعی نشده است اما امیدوارم این اتفاق بیفتد چون اکثر تولید کننده‌ها و خریداران و بنکداران آقا هستند و اگر فقط مدعوین عمومی را دعوت و معرفی کنیم خروجی لازم را نداریم. 


وی ادامه داد: تمام نمایشهای زنده با مجوز بنیاد ملی مد و لباس برگزار می‌شود اتفاق خوبی که در این جشنواره افتاده این است که این جشنواره تا حدودی از بخش دولتی کناره گیری کرده و تبدیل به موسساتی شده که هرکدام با پتانسیل خودشان به صورت یک موسسه خصوصی فعالیت‌های خوبی را ارائه می‌دهند. 


فرید ادامه داد: تعداد این موسسات خیلی کم بود ولی امسال خیلی بیشتر شده و خود این اتفاق خوبی است چون همه موسسات تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد ملی مد و لباس هستند که در هر صورت به جز اینکه خودشان جواز فعالیت کاری دارند برای برگزاری تک تک نمایش های زنده هم باید جواز موردی دریافت کنند. 


وی در خصوص فعالیت‌های زیر زمینی در این زمینه گفت: مثل هر  اتفاق دیگری این قضیه هم جریان خودش را دارد به  خصوص تا زمانی که به آن بی توجهی می‌شد، اکثر کسانی که علاقه‌مند به فعالیت‌ در این زمینه بودند به صورت زیر زمینی فعالیت‌ می‌کردند. 


این مسئول افزود: به طور قطع وقتی این برگزار کننده‌ها زیر زمینیشوند قاعده و اصول کافی و درستی نداشته و یک کار غیر قانونی را انجام می‌دهند و پیامد آن عوارض اجتماعی و فرهنگی است. 
وی ادامه داد: خوشبختانه از زمانی که اقدام به قانون‌مند کردن این  قضیه را دارند چهار چوب قانون همه چیز را مشخص می‌کند و کم کم از حجم کار‌های زیر زمینی کم می‌شود و به کارهای قانونمند اضافه می‌شود. 


فرید گفت:  خوشبختانه بنیاد ملی مد و لباس به سرپرستی و هدایت قبادی چهار چوبهای خوبی برای این قضیه تعریف کرده و در صورت اجرا شدن این چهار چوبها همه ما به جنبه‌های تبلیغاتی کار بها می‌دهیم و الگوهای ایرانی اسلامی بصورت کامل رعایت می‌شوند. 


در ادامه حمید قبادی، سرپرست بنیاد ملی مد و لباس گفت: در خصوص اعتراض غرفه داران به برخی از مشکلات و کمبودها حق با آنها است، یک ضعف جدی در اطلاع رسانی وجود دارد دلیل آن هم هزینه‌های زیاد اطلاع رسانی است که در حد بضاعت نمایشگاه انجام شده است. تیزر و تابلوهای شهری هزینه‌های هنگفتی دارد ولی در عین حال صحبتهای مفصلی در این زمینه  داشتیم و امروز تلاشمان بر این است که تبلیغات را بالا ببریم. ضمن اینکه اتفاقاتی در زمینه تبلیغ  از جمله اطلاع رسانی در شبکه‌های مختلف اخبار صورت گرفته است. که به نظر من هنوز کافی نیست. 


وی افزود: از شبکه‌ای مختلف و نمایشگاه درخواست می‌کنم به مساعدت این کار بیایند چراکه نیاز به همکاری و همیاری دستگاههای دیگر دارد. 


قبادی اظهار داشت: با کمک و همیاری به این موضوع می‌توان فرهنگ سازی کرد و فرهنگ ایرانی اسلامی را اشاعه داد. 


وی ادامه داد: مشکل دیگر ورودی‌هایی است که گرفته می‌شود این هم جزو مقررات نمایشگاه است و باید در این زمینه هم  با نمایشگاه به توافق برسیم حتی حاضریم ورودی را خودمان تامین کنیم، تا فشاری روی غرفه داران و شرکت کننده‌های ما نباشد. 


قبادی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همین امروز مشکلات را حل کنیم تا در روزهای باقی مانده همه، چه شرکت کننده و چه غرفه دار سود کافی را ببرند. 




انتهای پیام/ 



5968490
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است