اجتماعی 02:16 - 06 بهمن 1395
«از شایعه تا واقعیت»
اخیرا تصویر نقشه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که منتشرکنندگان آن مدعی هستند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گروهی را برای تهیه نقشه‌ای از وضعیت بی‌حجابی در مشهد استخدام کرده است.

به گزارش مشرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی ضدانقلاب دست به دست شده است که منتشرکنندگان آن ادعا می کنند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گروهی را استخدام کرده که اقدام به تهیه نقشه ای از وضعیت بی حجابی در مشهد کرده است.

 

**واقعیت**

واقعیت این است که تصویر منتشر شده در فضای مجازی تنها یک نقشه از یک طرح پژوهشی عظیم در حوزه سنجش آسیب های اجتماعی به تفکیک محلات مشهد است که چندماه پیش توسط دانشگاه فردوسی مشهد، به سفارش دفتر مطالعات شهرداری مشهد به انجام رسیده است.

میثم ظهوریان ابوترابی، رئیس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه عنوان کرد: دکتر اکبری، عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه فردوسی و دکتر بهروان، عضو دیگر هیات علمی این دانشگاه مجری و ناظر طرح مذکور بوده اند و این طرح و مستقیما زیر نظر بنده و دفتر مطالعات انجام شده است و ربط مستقیمی به آقای جلیلی ندارد و حتی قبل از انتشار، ایشان از وجود چنین نقشه ای خبر هم نداشته اند.

وی افزود: برخلاف شایعات در فضای مجازی در این طرح با جامعه آماری 8000 نفر، نزدیک به 200 شاخص از جمله مسائل کالبدی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت شده که همه تبدیل به نقشه شده است تا برای برنامه ریزان قابل فهم باشد.

ظهوریان تشریح کرد: نقشه فقر، نقشه بیکاری، نقشه محل های تجمع معتادین، نقشه میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترافیک محل و ... از جمله نقشه های دیگر تهیه شده در قالب این طرح بوده است.

 به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تحرک رسانه های و کانال های ضدانقلاب از این به بعد باید بیشتر منتظر سیاه نمایی و شایعه پراکنی های این جریان باشیم.


8711025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بیان وظایف و ماموریت‌های این معاونت در سال جدید پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: تبادلات علمی در کنار آموزش خانواده‌ها می‌تواند بخشی از مسایل تغییرات جمعیتی را رفع کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش در صورت تصویب در شورای عالی محیط زیست سه برابر افزایش می‌یابد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده بود، ابلاغ شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین قاچاق از انباری در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۸ هزارقلم لیوان سرامیکی و دستگاه بخارساز قاچاق از یک دستگاه کامیون در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی پلیس راهور پایتخت با اشاره به تصادفات شبانه در تهران گفت: عابران پیاده، شب‌ها لباس تیره نپوشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است