ورزشی 06:46 - 11 فروردین 1394
تیم ملی والیبال جوانان کشورمان پس از آنکه عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهارداشت: قرار است این تیم از دهه سوم فروردین ماه امسال تمرینات خود را به طور منظم و منسجم آغاز و دنبال کند و بازیکنانی که در طول مسابقات قهرمانی کشور و لیگ جوانان باشگاه‌های کشور در لیست بهترین‌های کارشناسان قرار گرفتند در اولین مرحله تمرینات آماده‌سازی شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته طی فراخوانی 190 جوان والیبالیست کشور را به طور کامل مورد ارزیابی و شناسایی قرار دادیم و با توجه به این مساله باید بگویم که از اکثر بازیکنان مدعی حال حاضر کشور در این رده سنی شناخت کافی داشته و دارم ولی اگر هنوز هم استانی مدعی داشتن بازیکن آماده و مستعد است به طور حتم از وی تست‌های مربوطه را خواهیم گرفت تا بهترین‌ها را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم از 19 بازیکن در نخستین مرحله اردوی تدارکاتی برای تمرینات اولیه دعوت به عمل خواهیم آورد با توجه به این که مسابقات والیبال جوانان جهان شهریور ماه در کشور مکزیک برگزار خواهد شد 10 مرحله اردوی تمرینی و آماده‌سازی را برای ملی‌پوشان در نظر داریم تا در این مدت بازیکنان به اوج آمادگی فنی و تاکتیکی دست پیدا کنند. شرایط فنی مسابقات جهانی بسیار بالاست و بهترین جوانان جهان به مکزیک می‌آیند به همین دلیل نمی‌توانیم همانند دوره‌های قبل برای رسیدن به ارنج اصلی تیم ملی زمان زیادی را صرف کنیم باید در اندک زمان به ترکیب نهایی دست یافته و طبق برنامه کار را دنبال کنیم.

نفرزاده خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سطح تاکتیکی و تجربیات بازیکنان در طول برنامه‌های آماده‌سازی اردوی برون مرزی و بازی با تیم‌های قدرتمند را در دستور کار قرار داده‌ایم البته با هماهنگی مسئولان فدراسیون والیبال به چند تیمی که جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند پیشنهاد انجام بازی دوستانه را خواهیم داد. قرار گرفتن ملی‌پوشان در شرایط مسابقه باعث می‌شود تا آن‌ها نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و از استرسشان کاسته شود.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا بحث صغر سنی در والیبال ایران به طور قطع از بین رفته است؟ گفت: ما هیچ مشکل خاصی در این خصوص نداشته و نخواهیم داشت، به‌طور کل باید بگویم که بحث صغر سنی را باید در والیبال ایران فراموش کرد چون ما آنقدر مستعد و بازیکن نخبه داریم که دیگر نیازی به این کارها نیست. حتی بازیکنان آماده‌ای که از نظر سنی چند روز یا حداکثر یک ماه با تاریخ میلادی ارائه شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال FIVB فاصله داشتند را به تیم ملی دعوت نکردیم چون هدف ما علاوه بر رسیدن به عناوین برتر جهانی، بالا بردن سطح والیبال کشور از طریق ساختن تیم‌های پایه می‌باشد البته باید بگویم که اسکلت اصلی تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی جوانان همان بازیکنانی تشکیل می‌دهند که سال گذشته در مسابقات آسیایی عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دادند.

نفرزاده یادآور شد: تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در این مرحله با اهداف خاصی تشکیل شد نخست اینکه می‌خواستیم سومی دوره قبل رقابت‌های آسیایی را ارتقا دهیم و با تلاش‌های زیاد بازیکنان و همکاری خوب کادر فنی توانستیم به نتایج قابل قبولی هم دست پیدا کنیم حال در فاز دوم می‌خواهیم عنوان پنجمی جوانان جهان که در دوره گذشته (سال 2013 ترکیه) به دست آمده بود را ارتقاء دهیم در همین راستا راه‌یابی به جمع چهار تیم برتر جهان با اولویت کسب مدال را در دستور کار خود داریم.

انتهای پیام/




6116611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است