علمی فناوری 17:06 - 11 اسفند 1399
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر مهناز خانوی، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به عنوان «دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی» منصوب کرد.

دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی منصوب شد

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متن حکم دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:



« سرکار خانم دکتر مهناز خانوی عضو محترم هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران



نظر به تعهد و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی سرکارعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی» منصوب می گردید. 



انتظار دارم با رویکرد نوآورانه و استفاده از تجارب همه نخبگان دانشگاهی و اتاق فکر تشکیل شده در این خصوص، از ظرفیت پویا و خلاق دانشجویان در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور استفاده نموده و در راستای تربیت این نسل جوان و متعهد به آینده ایران، از هیچ کوششی دریغ نکرده و کاروان علم و اندیشه را در میان دانشجویان به شایستگی راهبری کنید. در این خصوص از شما انتظار دارم همت عالی خود را به موارد زیر معطوف دارید:



آشنایی دانشجویان پراستعداد حوزه علوم پزشکی که از برترین استعدادهای کشور محسوب می شوند با پژوهش اصیل و اصــول اخلاقی حاکم بر آن، سنگ زیریـن بنای هر حرکتی در این راستــا می باشد.



 انتطار دارم در این مورد با برنامه ریزی دقیق، ضمن پرهیز از دامن زدن به رقابت منفی در بین دانشگاهها، روحیه وفاق و آزاد اندیشی علمی را در بین دانشجویان بطور موثر گسترش دهید.



تسـریع و شتـاب در حرکت علمی خیل عظیم دانشـجویان به عنــوان سرمایه های اصلی این مرز و بوم، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم با همکاری خبرگان و دلسوزان دانشگاهی می باشد، توقع دارم نقشه آموزشی و پژوهشی و همچنین فعالیتهای فناوری دانشجویان را با برنامه زمانبندی مناسب برای سال آینده آماده نموده و به همه دانشگاهها ابلاغ نمائید. بدیهی است چنین برنامه ای در سطح کلان خواهد بود و جایگزین برنامه های داخلی دانشگاهها نخواهد بود.



رعایت عدالت در تخصیص منابع همراه با تلاش برای جذب منابع خارج از وزارت بهداشت و همچنین عدالت در توجه به کمیته‌های دانشگاهی و دانشجویان رشته های مختلف حوزه علوم پزشکی از جمله اقداماتی می باشد که باید سرلوحه کارها و برنامه های کمیته کشوری و سرکار عالی قرار گیرد.



حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم از رسالت های اصلی دانشگاهها در دوران جدید و شرایط فعلی کشور است که در این راستا آماده نمودن دانشجویان با استعداد حوزه علوم پزشکی از اهمیت دوچندانی برخوردار است که در این خصوص لازم است برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.



توجه به این نکته همواره حایز بالاترین درجه اهمیت می‌باشد که به یاد داشته باشیم که دانشجویان امانتهای مردم شریف ایران و مادران و پدرانی رنج دیده هستند که تلاش کرده اند تمام سرمایه خود را در فرزندانشان جمع کنند و لذا در شکوفایی آنها باید از همه امکانات موجود در کشور استفاده شود. از این رو ارتباط وسیع با همه نهادها و سازمانهای دانشی و حامی دانش قویا توصیه می شود.



امیدوارم با تلاش سرکارعالی و همکاری کمیته های تحقیقات دانشجویی، دستیابی به اهداف ذیل میسر گردد.



توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

انتهای پیام


10972783
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است