سیاسی 12:00 - 08 آذر 1394
حجت‌الاسلام ذوالنّور در جمع کارکنان نیروی زمینی سپاه:
جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: امروز برخی که خود را از یاران امام(ره) می‌دانند آرمان‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند.

برخی خود را از یاران امام می‌دانند ولی آرمان‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنّور جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد نیروی زمینی که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در حرم حضرت امامزاده صالح‌بن موسی الکاظم(ع) گردهم‌ آمده بودند، با اشاره به علل انحراف و سقوط شخصیت‌های نامدار سیاسی، انقلابی و افراد برجسته علمی، اخلاقی و دینی، تصریح کرد: بعضاً شخصیت‌های برجسته سیاسی، انقلابی و دینی در مقابل آرمان‌های دینی-انقلابی ایستاده‌اند که وظیفه همگان را در تلاش برای رسیدن به عاقبت‌بخیری سنگین می‌کند.

وی با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌ها درصدر اسلام، گفت: بزرگانی بوده‌اند که در رکاب پیامبر اسلام شمشیر زده‌اند و مقابل حضرت علی(ع) ایستاده‌اند. برخی پشتِ سرِ امیرالمومنین(ع) نماز خواندند و در کربلا در لشکر یزید به ستیز با امام حسین(ع) برخواستند و امروز هم برخی که خود را از یاران امام(ره) می‌دانند آرمان‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند.

وی افزود: یکی از عوامل انحراف خواص ممکن است دلسوزی باشد. شاید برخی از روی دلسوزی به انحراف کشیده می‌شوند. چراکه برخی نظر خود را درست و نظر دیگران را باطل می‌دانند! باید در این زمینه به چهار شاخصه توجه کنیم؛ اول ببینیم دغدغه و چالش فرد با اصول است و یا فروع. زیرا وقتی فرد اساس و اصول را زیر سوال می‌برد، دلسوزی معنا پیدا نمی‌کند.

ذوالنّور در تبیین دیگر شاخصه‌های شناخت فرد دلسوز، تأکید کرد: وقتی برخی خواص در مقابل آرمان‌های نظام که اساس انقلاب اسلامی است، می‌ایستند دلسوزی قابل دفاع نیست. بعضاً شاهد هستیم این دسته از افراد جریان خودی را تضعیف می‌کنند و اصطلاحاً می‌گویند دلسوز نظام هستند! جالب است که این افراد گاهی با دلسوزی غیرعالمانه به دشمن مجال مانور می‌دهند؛ در این راستا نباید خوشحال باشیم که دشمنان در رسانه‌های خودشان از ما تعریف کنند. چون آن‌ها هیچ‌گاه از تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خشنود نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه تفاوت آدرس‌ها در هر جریانی ریزش‌ها و رویش‌هایی را به دنبال دارد، اظهار داشت: مصداق بارز این ریزش و رویش را در شمر و زهیربن قین به وضوح می‌توان مشاهده کرد. زیرا شمر در رکاب حضرت‌علی(ع) جنگید و جانباز هم شد اما زهیربن قین اعتقادی به جهاد نداشت. اما در ایستگاه کربلا شمر به قاتل امام حسین(ع) تبدیل شد و زهیربن‌قین از آرمان امام حسین(ع) پاسداری و در نتیجه به شهادت رسید. در این‌جا شاهد تفاوت جنس‌ها و عدم برخورداری از بصیرت، هستیم. البته تفاوت در آدرس‌ها را هم می‌توان در جدایی بسیاری از افراد که نتوانستند عدالت حضرت علی‌(ع) را تحمل کنند و به معاویه پیوستند، دید.

وی عامل چهارم در انحراف خواص را خانواده دانست و افزود: حقیقتاً خانواده وسیله آزمایش افراد است که می‌تواند موجبات سعادت و یا حتی شقاوت را فراهم آورد. همان‌طور که در تاریخ داریم که فرزندان بزرگان موجب انحراف پدرانشان شدند و یا زهیر بن قین را همسرش به اهل‌بیت رساند.

ذوالنّور با اشاره به اینکه برخی با حسد و تکیه بر نفس، انقلاب را به سمت منافع شخصی، حزبی و جریانی خود سوق می‌دهند، تصریح کرد: گاهی اوقات در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی شاهد عقده‌گشایی‌های برخی از این خواص از روی حسد و کینه‌توزی بوده‌ایم تا جائیکه بینّات حضرت امام(ره) که ستیزه با آمریکا و استکبار بوده است را زیر سوال برده‌اند. واقعاً باید مواظب دگرگونی‌ها باشیم که عمدتاً باورها تغییر می‌کند و آلودگی‌ها خودشان را نشان می‌دهند.

وی دنیاطلبی، لقمه‌حرام و عدم بصیرت را از عوامل بعدی انحراف خواص عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) در دو جا به لقمه حرام اشاره کردند که شیطان به این مردم چیره شده و شکم‌هایشان از حرام پُر شده است که دیگر گوش‌هایشان سخن حق را نمی‌شنود. قطعاً دیگر عامل اصلی این انحراف و زمین خوردن بسیاری از این خواص به عدم بصیرت در برگزیدن مسیرهای درست در شرایط حسّاس برمی‌گردد.

جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه عدم بصیرت موضوع نفوذ را برجسته کرده است، خاطرنشان کرد: بصیرت متناسب با هر صحنه و شرایطی تعریف شده است اما عدم توجه به این امر مهم، موضوع نفوذ را در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مطرح می‌کند. حتی مقام معظم رهبری(مدظله) پیرامون این مهم شاخص‌گذاری می‌کنند و مهمترین آن را نفوذ فرهنگی و اندیشه‌ای می‌دانند. زیرا دشمن از دریچه دگرگونی باورها، استقلال انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برد.

وی تعبد، اعتقاد، باور و عدم سیاسی‌کاری را عامل پیشرفت جبهه حق در مقابله با نفوذ دشمن دانست و افزود: امروز دشمن، دگرگونی باورها و اندیشه مسئولین و نخبگان را هدف قرار داده و آماج این حملات و عملیات فرهنگی و روانی دشمن عمدتاً متوجه مسئولین، نخبگان و خواص سیاسی کشور است؛ زیرا حقیقتاً بصیرت در حوزه نفوذ یک امر جدی به شمار می‌رود.

ذوالنّور با بیان اینکه نباید بگذاریم نخبگان را در محاسبات غلط، گرفتار کنند، اشاره کرد: دشمن از خودکفایی اقتصادی ایران می‌ترسد و با هر حربه‌ای می‌کوشد تا نخبگان را به محاسبات غلط برساند؛ آن‌ها نگرانی دارند که ایران امروز به موفقیت‌های هسته‌ای، هوافضا و سلول‌های بنیادی دست پیدا کند.

وی در پایان افزود: ما در این راستا نباید از توسعه و تقویت زیرساخت‌ها غافل شویم و در میدان حمایت از دانشمندان، پیشرو باشیم و مسئولین مربوطه نیز در خط مقدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، حرکت کنند.

http://fna.ir/A8Z1GM

7443698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است