ورزشی 12:57 - 10 مهر 1401

انتخاب شعار «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی»برای روز ملی پارالمپیک

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شهریاری دبیر اجرایی ستاد برگزاری روز ملی پارالمپیک در نشست خبری که امروز یکشنبه در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد در مورد برنامه‌های پیش بینی شده این کمیته برای ۲۴ مهرماه روز ملی پارالمپیک توضیحاتی داد.

وی با یادآوری که تا به امروز کمیته ملی پارالمپیک طی ۱۴ سال اقدام به برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک کرده است، گفت: مراسم امسال پانزدهمین مراسمی است که برای گرامیداشت روز ملی پارالمپیک برگزار خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: گرامیداشت روز پارالمپیک از سال ۸۲ آغاز شد. در ادامه این کار بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۷ روز ۲۴ مهر را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم به ثبت رساند و باز هم در سال ۱۴۰۰ این روز دوباره تایید شد.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری روز ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک ۲۷ نهاد و ۱۳ فدراسیون توجیه شده‌اند. برای برگزاری این دوره دو ستاد اصلی و فرعی طراحی کرده‌ایم. این نهادها و فدراسیون‌ها عضو ستاد اصلی است و سازمان‌های مردم نهاد جزو ستاد فرعی هستند.

وی ایجاد نشاط و شادابی، خروج از انزوا و گوشه گیری و ایجاد خودباوری، توسعه فکری و باور این موضوع که «ما می‌توانیم» و … را از اهداف مراسم روز ملی پارالمپیک عنوان کرد و گفت: هفت هزار نفر در تهران و ۶۰ هزار نفر در سایر استان‌ها در مراسم این روز شرکت می‌کنند. همچنین سه هزار نفر هم از میان دانش‌آموزان آموزش و پرورش عادی در این مراسم شرکت می‌کنند که جمعاً ۷۰ هزار نفر می‌شود. در طول این هفته تعداد ۳۰ برنامه در کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین با یادآوری حضور «ماجد راشد» رئیس شورای المپیک آسیا در ایران که همزمان با مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک انجام می‌شود، گفت: یک گروه چهار نفره روز ۲۳ مهر به ایران می‌آیند و سه روز حضور خواهند داشت. او بازدیدها و جلساتی خواهد داشت که دیدار با وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی پارالمپیک از جمله آنها هستند.

به گفته شهریاری، «تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی» شعار روز ملی پارالمپیک در سال جاری خواهد بود.


11700656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است