بین‌الملل 10:18 - 26 اردیبهشت 1401

سوئد هیئتی را برای رایزنی به ترکیه می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های ترکیه گزارش دادند که قرار است سوئد هیئتی را برای گفتگو درباره پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو، روانه ترکیه کند.

روزنامه حریت ترکیه در این باره به نقل از «آن لیند» وزیر خارجه سوئد نوشت: به زودی هیئتی برای بررسی درخواست پیوستن به ناتو، به آنکارا سفر خواهد کرد.

سوئد روز گذشته و تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی فنلاند برای تمایل به پیوستن به ناتو، اعلام کرد که این کشور نیز مایل به عضویت در ناتو است.

استکهلم در عین حال گفته است که در صورت پیوستن این کشور به ناتو، با استقرار تسلیحات هسته‌ای و پایگاه‌های نظامی این ائتلاف در خاک خود مخالفت خواهد کرد.

«ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد در همین رابطه گفته است که الحاق به ناتو بهترین گزینه برای سوئد و امنیت مردم کشورش است.

این در حالی است که ترکیه ضمن اعلام این مطلب که سوئد و فنلاند محل امنی برای گروه های مخاف آنکارا هستند، اعلام کرده است که با عضویت کشورهای مذکور در ناتو موافق نیست.

همزمان اما معاون دبیرکل ناتو روز گذشته ابراز امیدواری کرد که اعضای این سازمان می توانند به زودی به اجماع نظر بر سر پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی دست یابند.

وی در این باره گفت: مطمئن هستم که نگرانی های آنکارا قابل رسیدگی است. ترکیه یک متحد مهم است و نگرانی‌هایی را مطرح کرده که از سوی دوستان و متحدانش بدانها رسیدگی می شود. اطمینان دارم که اگر این کشورها تصمیم به عضویت در ناتو بگیرند، می‌توانیم از آنها استقبال کنیم و همه شرایط را برای دستیابی به اجماع پیدا کنیم.


11562602
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است