سیاسی 10:20 - 30 شهریور 1393
آسوشیتدپرس خبر داد
دیپلمات‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه اعلام کردند بر اساس پیشنهاد جدید آمریکا، ایران می‌تواند سانتریفیوژهای بیشتری داشته باشد، اما باید تغذیه اورانیوم میان آنها قطع شود.

پیشنهاد جدید آمریکا به ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در روند مذاکرات، ایران همواره خواسته‌های آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن برنامه غنی‌سازی اورانیوم را رد کرده است اما اکنون دو طرف درباره پیشنهاد جدید که می‌تواند به ایران سانتریفیوژهای بیشتری واگذار کند، گفت‌وگو می‌کنند.

مذاکرات میان ایران و 1+5 برای ماهها به دلیل مخالفت صریح ایران مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژها به بن‌بست رسیده است.

ایران همواره اعلام می‌کند که برنامه غنی‌سازی‌اش تنها برای اهداف صلح‌آمیز است اما واشنگتن می‌ترسد که از این غنی‌سازی برای ساخت بمب استفاده شود.

اکنون زمان با توجه به ضرب‌الاجل 24 نوامبر می‌گذرد و هر دو طرف تمایل دارند که بتوانند به توافق دست یابند.

نیویورک تایمز در گزارشی روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن در نظر دارد برنامه جدیدی بر روی میز مذاکره قرار دهد که بر قطع اتصال میان سانتریفیوژها متمرکز است.

وندی شرمن اعلام کرده است که ما باید مطمئن شویم که هر تلاش ایران برای شکستن تعهدات از سوی ایران کاملا قابل مشاهده است.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شد: این پیشنهاد جدید باعث اصلاح خواسته ها می شود که بر همین اساس ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را از 19 هزار به 1500کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از 19 سپتامبر در نیویورک آغاز شده و قرار است به مدت یک هفته تا 26 سپتامبر ادامه یابد.

در صورت پیشرفت مذاکرات این امکان وجود دارد که وزرای خارجه ایران و 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم آیند.

انتهای پیام


4757831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است