استانی 17:21 - 15 اسفند 1393
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ‌اصفهان:
مسئول نمایندگی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مسئولان منابع طبیعی استان زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند و از این بایت توجه به بیشتر به پوشش گیاهی حائز اهمیت است‌.

مسئولان منابع طبیعی استان اصفهان زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دین اسلام جز معدود ادیانی است که به بحث محیط‌زیست و پوشش گیاهی بسیار سفرش کرده است.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به مسلمین  سفارش کرده است که در راستای آبادانی زمین گام بردارند، اما متأسفانه برخی از مسلمین به مسائلی چون محیط‌زیست  توجه ندارند و با سهل‌انگاری خود باعث آتش زدن جنگل‌ها هم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: امروز فضای سبز، مراتع، جنگل‌ها و پوشش گیاهی برای زندگی ما انسان‌ها حائز اهمیت هستند، چنانچه که نفس وزندگی ما به حیات  درختان وابسته است.

وی با تشریح  وظایف ادارات مختلف سازمان جهاد کشاورزی چون اداره فضای سبز و آبخیزداری، تصریح کرد: مدیریت صحیح پیرامون استفاده  بهینه از آب باران، مهار آب‌های شیرین و توجه به پوشش گیاهی و فضای سبز لازم برای ادامه زندگی راهگشا‌ست.

کوچک زاده افزود: امروز با توجه به محدودیت‌ها در منابع، استفاده از حداقل آب برای تولید حداکثر محصول  ممکن باید سرفصل امور کشاورزان قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه عده‌ای از افراد سودجو با بریدن درختان  و نهال‌ها برای درست کردن ذغال، گفت: در حال حاضر در اصفهان هشت منطقه بحرانی چون نائین، برخوار، اردستان، نطنز، کاشان، اصفهان و خور وجود دارد که با وزیدن اندک باد، گردوغبار حاصله  از آن زندگی ساکنین آن مناطق را مختل می‌کند‌.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز کرد: فرهنگ‌سازی در امر درخت‌کاری و توجه به پوشش گیاهی امری حسنه است و باید بیش‌ازپیش به آن توجه کرد.

وی با اذعان به اینکه مسئولان منابع طبیعی استان زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند، گفت: جلوگیری از پیشروی بیابان در استان و افزایش پوشش گیاهی با ایجاد جنگل‌های دست‌ساز امری ضروری است.


5986261
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است