استانی 22:00 - 30 مهر 1399
ایسنا/کرمان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: کرونا تاکنون ۱۰ میلیارد تومان به واحدهای گردشگری و اقامتی شهرستان خسارت وارد کرده است.

خسارت ۱۰ میلیاردی کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی رفسنجان

"حسن حسینی" عصر امروز ۳۰ مهر ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار امسال سازمان جهانی گردشگری “گردشگری و توسعه روستایی” است، اظهار کرد: در دو دهه اخیر گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه روستایی در اقصی نقاط جهان و نظام های سیاسی گوناگون مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: شناسایی ظرفیت هایی روستایی شهرستان در زمینه گردشگری، کمک به رونق کسب و کارهای محلی و سنتی و صنایع دستی، صیانت از منابع فرهنگی شامل وضع قوانین و مقررات در توسعه و حفاظت از بناهای فرهنگی و گنجینه های سنتی بر اساس شناسایی و ثبت آیین ها و آداب و رسوم که تعدادی ثبت ملی شده و تعداد در دستور کار است از اهداف میراث فرهنگی است.

وی بیان کرد: امسال سازمان جهانی گردشگری به خاطر شرایط ناشی از ویروس کرونا و خساراتی که کرونا به حوزه گردشگری وارد کرده است شعار سال را "گردشگری و توسعه روستایی" انتخاب کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان ادامه داد: انتخاب این شعار، تاکید مجددی برای تنوع بخشی به اقتصادهای روستایی است و در برنامه ریزی هایی که انجام می شود گردشگری به عنوان بخشی از اقتصاد منطقه باید مدنظر باشد.

حسینی عنوان کرد: در رفسنجان دو تیپ روستایی داریم که روستاهای دشت، کوهستانی و کوهپایه ای با اقلیم و فرهنگ خاص خود هستند که از ظرفیت های شهرستان است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اعلام تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستایی، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش حوزه گردشگری و صنایع دستی اعطاء شده است و در بخش گردشگری تسهیلات برای توسعه زیرساخت ها و تکمیل تاسیات جدید استفاده شده است که تا پایان سال این روند ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان با اشاره به این مطلب که کرونا به بخش گردشگری شهرستان آسیب های زیادی زده است، تصریح کرد: در رفسنجان، کرونا ۱۰ میلیارد تومان به واحدهای گردشگری و اقامتی خسارت وارد کرد ضمن اینکه از این فرصت جهت بروز رسانی، افزایش و ارتقای دانش این واحدها از طریق فضای مجازی و برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام شد.

حسینی بیان کرد: ۱۳ طرح کوچک و بزرگ با مبلغ یکصد میلیارد تومان در حوزه گردشگری شهرستان از مجتمع های بزرگ گردشگری تا واحدهای اقامتی و بوم گردی در روستاها شهرستان در دست احداث است.

انتهای پیام


10774991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است