استانی 12:49 - 23 مهر 1398

روغن‌گیری های موجود در شهر مورد تایید نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیست و چهارم مهرماه روز جهانی غذا است. البته در کشور ما یک هفته به نام غذا نامگذاری شده و به همین منظور برنامه هایی از سوی معاونت غذا و دارو اجرا می شود.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی غذا «رفتار ما آینده ما را رقم می‌زند» که منظور رفتار غذایی ماست و شعار ملی این هفته نیز تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامتی است.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانه های رب سازی که دارای مجوز از معاونت غذا و دارو هستند مورد تایید ما بوده اما رب های فله ای که در آزمایشگاه ها نمونه برداری شده اند، دارای آلودگی های میکروبی و نیز انواع افزودنی های غیرمجاز هستند.

وی عنوان کرد: همچنین روغن های تولیدی استان کرمانشاه که دارای مجوز از معاونت غذا و دارو هستند مورد تایید  هستند اما روغن گیری های موجود در سطح شهر نظیر روغن کنجد، روغن زیتون و سویا مورد تایید ما نیست و روغن آن ها به سرعت اکسیده می‌شود و سرطان‌زا است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نظارت بر عرضه مرغ برعهده دامپزشکی است و در این راستا معاونت غذا و دارو ورود پیدا نمی کند.

محمدی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد کره های حیوانی عرضه شده در لبنیاتی های سنتی در واقع گیاهی هستند بنابراین محصولات کارخانه ای بسیار مطمئن تر هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ارزش غذایی لبنیات سنتی بسیار پایین تر از محصولات کارخانه ای است.

 دکتر محمدی گفت: کارخانجاتی که تحت نظارت ما هستند در صورت تقلب به شدت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 وی درباره برنامه‌های هفته غذا خاطرنشان کرد: در این هفته از ۲۰ مسئول فنی کارخانه جات که در راستای سلامت غذا فعال هستند تقدیر می‌شود، همچنین برنامه صبحانه سالم برگزار خواهد شد، جلسات آموزشی و بازدید از کارخانجات  نیز در دستور کار قرار دارد.


10267056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است