استانی 01:21 - 01 اردیبهشت 1393
معاون تعلیم و تربیت سپاه بیت‌المقدس کردستان:
معاون تعلیم و تربیت سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سبک زندگی فاطمی آیینه تمام‌نمای سبک زندگی قرآنی است.

سبک زندگی فاطمی آیینه تمام‌نمای سبک زندگی قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام سیدقاسم هاشم‌پور در جشن بزرگ مهر و عاطفه که یکشنبه‌شب در سالن تختی قروه برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین نکاتی که جایگاه  زن مسلمان را در جامعه اسلامی نسبت به زن در جوامع غربی بسیار متفاوت و متعالی می‌کند، نقش‌هایی است که اسلام و به خصوص فرهنگ ایرانی، اسلامی برای زن متصور شده است.

وی ادامه داد: زن مسلمان ایرانی در جامعه دارای نقش دختری، همسری و مادری است که هر یک به نوبه خود دارای وظایف و حقوقی معین و مشخص است.

این مسئول با بیان اینکه از طرفی این امور حساس نیازمند یک الگوی کامل و هم‌جنس است که بی‌شک نقش‌آفرینی‌های حضرت زهرا(س) در این امور برای همه زنان الگوی صحیح است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین این نقش‌ها مدیریت فرهنگی خانه، خانواده و همسرداری و تربیت فرزندان است.

به گفته هاشم‌پور، رازداری، فداکاری، نگاه روح‌بخش، سپاس مجاهدت‌ها، شیوه‌های تربیتی حضرت زهرا(س)، توجه به نیاز کودک، ارج نهادن به نقش کودک، اهمیت دادن به نیازهای طبیعی کودک، همراز و هم‌سنگر پدر و ایثار و از خودگذشتگی مواردی هستند که زن مسلمان می‌تواند از آنها به عنوان شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا به عنوان همسر و مادر در همیشه تاریخ الگوبرداری و تأسی کند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه زیستن، حضرت زهرا (س) را مادر تمام فضیلت‌ها کرده است، خاطرنشان کرد: شان و منزلت بانوی بزرگ اسلام تا حدی است که همه ائمه اطهار (ع) ایشان را الگوی خود می‌نامند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: به جز مسائل خانه و خانواده یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های درخشان فاطمه زهرا(س) بالا بردن فرهنگ جامعه، رشد و اندیشه مردم و دفع مشکلات و شبهات آنان است، طوری که ایشان از مسائل ساده گرفته تا پیچیده‌ترین مشکلات را پاسخ‌گو بودند.

وی با بیان اینکه در زمان صدر اسلام، روزگاری که هنوز نقش علمی و معرفتی زن در جامعه مورد پذیرش واقع نشده بود کلاس درس ایشان مورد توجه بانوان مسلمان قرار گرفت، افزود:  ایشان را از این رو معلمه و حکیمه می‌نامند.

هاشم‌پور اذعان داشت: از این رو به صدق می‌توان ادعا کرد، اگر امروز حق را می‌شناسیم و اسلام ناب را از اسلام اموی و عباسی تشخیص می‌دهیم همه را مدیون روشنگری‌های این بانوی بزرگوار هستیم.

وی با اشاره به نقش والای زنان و مادران در جامعه، گفت: دامن مادر، پرورشگاه مردان بزرگ و پیامبران الهی، و نیز حکیمان و عالمان سراسر تاریخ است.

هاشم‌پور اذعان داشت: اگر فرزندی به کمال نهایی خود برسد، این بزرگی را از مادر به دست آورده و زحمات تربیتی و پرورشی مادر او را به این نیک بختی رسانده است.

به گفته این مسئول، نقش مادر در اسلام بیشتر نافذ به بعد تربیتی بوده و در صورتی که زن بتواند بهترین نقش همسری را برای شوهرش و بهترین نقش مادری را برای فرزندانش ایفا کند هم به وظیفه خود عمل کرده وهم موجبات استحکام پایه‌های خانواده را فراهم می‌آورد که تاثیرگذار در تعالی جامعه است وهم موجب رضای خداوند متعال می‌شود.


3533022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است