بین‌الملل 09:34 - 17 بهمن 1394
با ابراز تاسف نسبت به تعلیق مذاکرات ژنو؛
نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو نمی‌تواند "به طور یکجانبه" حملات هوایی را متوقف کند، گفت که حملات تروریست‌ها همچنان ادامه دارد و بمباران‌های ائتلاف آمریکا هم تشدید شده است. وی در ادامه به مشروعیت اقدام نظامی مسکو در روسیه اشاره کرد.

چورکین: روسیه نمی‌تواند آتش‌بس یکجانبه در سوریه برقرار کند/ حضور ما در سوریه مشروع است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل پس از نشست غیر علنی شورای امنیت درباره سوریه گفت: ما نمی‌توانیم به حملات هوایی در سوریه به صورت یکجانبه پایان دهیم. نظر شما درباره تروریست‌ها و گروه‌های اپوزیسیون چیست؟ آیا آنها هم حملاتشان را متوقف می‌کنند؟ ائتلاف تحت امر آمریکا چطور؟

با این حال وی بر اهمیت مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد و گفت که از تعلیق مذاکرات در ژنو متاسف شده است. چورکین افزود: تمام پیشنهادات در ژنو مطرح شد اما هیات اپوزیسیون از مذاکرات بیرون رفت. متاسفانه به نظر می‌رسد که این اقدام از سوی برخی از شرکای غربی ما تحریک شده بود.

در همین حال سفیر فرانسه در سازمان ملل مدعی شد که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دلیل حملات هوایی روسیه مذاکرات را به زمان دیگری موکول کرد.

چورکین در پاسخ به این اتهامات گفت: چنین چیزی مطرح نبود. دی‌میستورا یک دیپلمات حرفه‌ای است و بهتر است که حرف در دهان او نگذارید. ائتلاف تحت امر آمریکا هم هیچ دلیلی ندارد که به لحاظ اخلاقی یا رسمی بخواهد روسیه را متهم کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه به مشروعیت حملات کشورش در سوریه اشاره کرد و گفت: این اقدام به درخواست دولت سوریه انجام شد. بهتر است از اتهام‌زنی اجتناب کنیم. این کار در شرایط کنونی اصلا مناسب نیست.

قرار است گروه کشورهای به اصطلاح "حامی سوریه" یازدهم فوریه نشستی را در مونیخ برای گفت‌وگو درباره سوریه برگزار کنند.

چورکین گفت: روسیه با ایده‌های جدیدی به مذاکرات می‌آید و امیدواریم که سایر همکاران و سایر اعضای گروه حامیان بین‌المللی سوریه نیز مسوولیت‌پذیری نشان دهند. غرب باید برای حل بحران سوریه همکاری کند. به محض اینکه ما در سی‌ام سپتامبر کمپین بمباران خود را درسوریه آغاز کردیم، از آمریکا و ائتلاف آنها خواستیم تا به مقر هماهنگی ما در بغداد بپیوندند. ما در آنجا کارهایمان را با عراق و سوریه و ایران هماهنگ می‌کنیم. اما آنها امتناع کردند. شاید آنها می‌ترسند که برخی ارتباطات میان اعضای ائتلاف و گروه‌های تروریست بر ملا شود.

انتهای پیام


7657953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است