اجتماعی 12:57 - 29 مرداد 1396
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حبیب‌الله بی‌طرف وزیر پیشنهادی نیرو در کابینه دوازدهم رای اعتماد ندادند.

محیط زیست گریبان بی‌طرف را گرفت/ عدم اعتماد نمایندگان به سدسازی

به گزارش خبرنگار مهر با نهایی شدن  نتایج شمارش آرای نمایندگان ملت به وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم حبیب‌الله بی‌طرف با ۱۳۳ رای موافق، ۱۳۲ مخالف، ۱۷ رای ممتنع و۶ رای باطله به عنوان وزیر نیرو در دولت دوازدهم انتخاب نشد.

طی هفته‌های اخیر کمپین‌های مختلفی از جانب فعالان محیط زیست علیه وزارت بی‌طرف شکل گرفته بود. نماینده مردم اهواز در مجلس هم در مخالفت با انتخاب بی‌طرف به عنوان وزیر نیرو گفته بود «آقای بیطرف به عنوان یک مسئول بلند پایه در امور آب وزارت نیروی دولت های پنجم و ششم و پس از آن در اجرایی کردن طرح های عمرانی و به عنوان وزیر نیرو در دولت های هفتم و هشتم حضور داشتند که نتیجه آن اقدامات ایشان در طی دوران یادشده منجر به طرح های ناموفق که مخرب محیط زیست هم  بوده اند، شده است. آزموده را آزمودن خطاست. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده ایم که در تصمیم گیری مسائل مهم علیرغم تعلقات سیاسی از حقوق حیاتی مردم دفاع کنیم. بار دیگر تاکید می کنم که آقای بیطرف در برنامه پیشنهادی خود هیچ اشاره ای به برنامه ششم توسعه نکرده است».

جلیل مختار گفته بود: «برخی مشکلات اساسی در بحث سدسازی و همچنین تهدید اساسی آثار باستانی از برخی دیگر از اقدامات شما در دوران تصدی مسئولیت تان بوده است. شما در دیدار خود با فراکسیون امید هم صادق نبودید و باید این نکته را لحاظ کنیم که اساس رای اعتماد به وزرا بر اساس میزان صداقت شما با نمایندگان است اما متاسفانه جنابعالی صداقت خود را زیر سئوال بردید.

وی تصریح کرده بود: حاصل خشک شدن برخی از رودخانه ها بر اثر بی تدبیری مسئولان، گردوغباری است که امروز شاهد آن هستیم. یکی از عوامل ایجاد ریزگردها سیاست های مدیریتی غیرحرفه ای جنابعالی است و این سئوال را امروز من از شما می پرسم که آیا در برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو مکلف به مهار کردن ریزگردها نشده است».

نادر قاضی پور هم در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی «در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو، گفته بود: جنگ آینده، جنگ آب است، نه جنگ نفت. وضع موجود کشور و به تبع آن شرایط زیست محیطی محصول دوره مدیریتی وزیر پیشنهادی نیرو بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه قنات بهترین روش برای انتقال آب است، خاطرنشان کرد: به جای احیای تکنولوژی قنات، اکثر قنات های کشور را خشک کردید آیا اپراتورهای برق تعیین وضعیت خواهند شد یا خیر».


9377566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است