استانی 17:43 - 26 شهریور 1393
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
بروجرد - خبرگزاری مهر: معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه تاسیس سازمان نظام کارآفرینی در دست تدوین است.

لایحه تاسیس سازمان نظام کارآفرینی در دست تدوین است/ تشکیل کانونهای کارآفرینی در استانها

 گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی بروجرد در جمع خبرنگاران بیان داشت: برخی از مشکلات موجود به بهبود فضای کسب و کار بر می گردد که برای رفع این مشکل جلسات متعددی برگزار و لایحه ای تدوین و مصوب شده است تا وضعیت کسب و کار را ارتقا بدهیم.

وی یادآور شد: همچنین بدنبال ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری و در اختیار قرار دادن این فضا برای تولیدکنندگان هستیم.

طایی ادامه داد: همچنین برای شاغلان روستایی در سال 94-93 به کمک دستگاهها یک بسته توسعه و ایجاد فرصتهای شغلی تدوین و اجرا شده است که امیدواریم شاهد فضای بهبود و پیشرفت کسب و کار در کشور باشیم.

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این بخش طبق تقسیم بندیها تقریبا بیشترین تسهیلات را برای استان لرستان در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: برای این منظور تیم های کارشناسی در نظر گرفته ایم که جوانب کارها را بررسی کنند و برای برخی از استانهایی که دارای نرخ بالای بیکاری هستند این طرح در حال اجرا است.

طایی یادآور شد: مهمترین فعالیت وزارت تعاون در حال حاضر رسیدگی به رفع بیکاری و اولویت کار ایجاد اشتغال در سطح کشور است.

کار آفرینی از جدی ترین برنامه ها درحوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه از کار آفرینی به عنوان نیاز امروز کشور یاد کرد و گفت: یکی از جدی ترین برنامه ها در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی توجه به کارآفرینی است.

وی افزود: کار آفرینی فرایندی است که شهروندان نمونه را برای عرصه های کسب و کار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی تربیت می کند.

وی تصریح کرد: امروز در هر جایی از دنیا موضوع کار آفرینی یکی از مسائل اصلی است که همه نهادها و سیاست گذاریها به آن می پردازند.

طایی با بیان اینکه پیرو این تحول که در همه عرصه ها اتفاق افتاده است معاونت توسعه چندین برنامه را در دستور کار دارد، اظهار داشت: تشکیل کانونهای کار آفرینی در هر استان از برنامه ها است که اگر شکل بگیرد بسیاری از مشکلات حل می شود.

تدوین لایحه سازمان نظام کارآفرینی

وی افزود: لایحه سازمان نظام کارآفرینی در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در دستور کار قرار دارد که به دنبال تصویب ایت لایحه و ارسال آن به مجلس هستیم.

طایی ادامه داد: اگر این سازمان شکل بگیرد تمام این کانونها ذیل آن سازمان می توانند کار کنند و فعالیتهای قابل قبولی ارائه دهند.

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه دوم وزارت تعاون در خصوص کار آفرینی تاکید کرد: آموزش و ترویج کار آفرینی برنامه بعدی است که که این برنامه در تمام عرصه ها وارد شده و در حال حاضر برنامه ای که داریم این است که بین مراکز خدمات کار آفرینی و دانشگاهها ارتباط برقرار کنیم.

طایی بیان داشت: راه اندازی مدرسه کارآفرینی برای اقشار مختلف، راه اندازی صندوقهای سرمایه گذاری با اعتبارات مردم و روشهای تامین مالی در چارچوب قانون و معرفی کارآفرینان برتر و نمونه از دیگر برنامه های وزارت تعاون در خصوص کار آفرینی است.

معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کار آفرینی به حمایت مالی نیاز ندارد بلکه باید شرایط لازم برای کارآفرینان فرهم شود.

طایی افزود: کارآفرینی به وام و تسهیلات نیازی ندارد و اگر هم نیازمند تسهیلات باشد در مرحله آخر است.

وی یادآور شد: کار آفرینی ارزش آفرینی می کند و مدام در حال تحول آفرینی است و کار آفرین خلاقیت و ریسک را ترکیب کرده و در همه عرصه ها وارد می شود.


4745620
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است