علمی فناوری 15:49 - 06 آذر 1393
رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر :
تهران - ایرنا - رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: متاسفانه حوزه مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی متولی خاصی در کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فرزاد توحیدخواه روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران افزود: در حوزه مهندسی پزشکی باید همکاری وهماهنگی بسیار گسترده ای میان دانشگاه های صنعتی و علوم پزشکی وجود داشته باشد , همکاری های موجود در حد کفایت نیست.



وی خاطرنشان کرد: با اینکه وزارت بهداشت نقش بسیار مهمی در حوزه مهندسی پزشکی برعهده دارد اما در بحث تولید تجهیزات پزشکی، مشارکت نهادهای دیگری مانند وزارت علوم یا وزارت صنایع بسیار ضروری است.



توحیدخواه به مقام شانزدهم ایران از نظر تولید مقالات علمی در حوزه مهندسی پزشکی دنیا اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مقام اول منطقه را نیز دراختیار داریم اما در بعد فناوری، هماهنگ با رشد علمی و پژوهشی پیشرفت نداشته ایم و از کشورهای صنعتی عقب هستیم.



وی یادآور شد: در مهندسی پزشکی به لحاظ نیروی انسانی متخصص از پتانسیل کم نظیری برخورداریم اما این پتانسیل باید بالفعل شود و این مهم جز از طریق هماهنگی بین بخش های مختلف و بسترسازی لازم محقق نخواهد شد.



رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین پیشنهاد داد که ستاد ویژه مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شود تا هم متولی این حوزه مشخص شود و هم ساماندهی و برنامه ریزی فعالیت های مرتبط با مهندسی پزشکی صورت پذیرد.



وی در ادامه به رشد رشته مهندسی پزشکی طی سالهای اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: الان بسیاری از دانشگاه ها این رشته را در قالب دانشکده یا گروه های آموزشی راه اندازی کرده اند و رشد خوبی در این زمینه صورت گرفته است.



توحیدخواه یادآور شد: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر که امسال وارد بیستمین سال تاسیس آن هستیم به عنوان اولین دانشکده مستقل در این حوزه و همچنین قطب علمی کشور رسالت مهمی در توسعه مهندسی پزشکی کشور ایفا کرده است.



وی از موافقت وزارت علوم با راه اندازی رشته مهندسی بافت در مقطع دکتری دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر خبر داد و گفت: با تصویب وزارت علوم، رشته مهندسی بافت نیز در دفترچه آزمون دکتری سال 94 قرار گرفت و این حاصل تلاش چهارساله استادان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر بوده است.



بیست و یکمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران با حضور متخصصان داخلی و خارجی از امروز به همت انجمن علمی مهندسی پزشکی ایران و به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و تا فردا (هفتم آذرماه) ادامه خواهد داشت.



علمی (3)**1055/1647

انتهای پیام /*


5284554
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است