فرهنگی‌هنری 18:20 - 02 اسفند 1396
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت سوم اسفندماه سالروز عملیات خیبر،تغییر راهبردهای عملیاتی،ایده‌سازی و طراحی شیوه‌های نوین برای آینده جنگ و تداوم دفاع مقدس را از دستاوردها و پیامدهای این عملیات دانست.

بیانیه گرامیداشت سالروز آغاز عملیات خیبر

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت روابط عمومی،تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: عملیات خیبر یکی از مهمترین عملیاتهای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی 8 ساله استکبار جهانی و ارتش بعثی  صهیونیستی صدام بود که در سوم اسفندماه سال ۲۶۳۱ با رمز مقدس یا رسول‌الله آغاز و غافلگیری و شکست نظامیان عراقی در منطقه طلائیه و هورالهویزه را رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات خیبر در شرایطی طراحی شد که در مقابله با تاکتیک‌های جدید دشمن بعثی، بکارگیری تاکتیک‌ها و تدابیر نوین به منظور برهم زدن معادله نظامی جنگ به نفع جمهوری اسلامی و در دست گرفتن ابتکار عمل اجتناب‌ناپذیر بود و در همین راستا منطقه هورالهویزه با ویژگی‌های خاص خود کانون توجه و تصمیم گیری فرماندهان دفاع‌مقدس برای

اجرای عملیات در آن منطقه واقع شد.

در ادامه این بیانیه، توجه ویژه به ملاحظات و تمهیدات حفاظتی و تقویت اقدامات شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات با محوریت نیروهای بومی منطقه، از عوامل پیشبرد اهداف این عملیات توصیف و تصریح شده است: تمرکز بر قابلیت‌های عملیاتی آبی  خاکی و کور کردن سیستم‌های راداری و مختل نمودن هوشیاری دشمن از مؤلفه‌های ضروری و موفقیت‌بخشی بود که در طراحی و اجرای عملیات خیبر مورد تلاش و محاسبه فرماندهان و رزمندگان اسلام قرار گرفت.

این بیانیه با برشماری پیامدهای عملیات خیبر در ادامه مدیریت جنگ آورده است: عملیات خیبر فرماندهان دفاع‌مقدس را به اهمیت تأثیر تجهیزات دریایی و آبی  خاکی برای کسب نتایج مهم و حیاتی واقف ساخت و نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آمادگی و آگاهی از ضرورت‌های حساس و حیاتی در تکمیل و توسعه سازمان

خود، تقویت و توسعه یگان‌های دریایی در انجام عملیات‌های مشابه را در دستور کار خود قرار دادند و در حقیقت عملیات خیبر،هستة اصلی عملیات‌های بدر و الفجر8 و کربلاهای 4،1 و 5 و متعاقباً تشکیل نیروی دریایی سپاه را سبب شد.

در پایان این بیانیه با تعظیم به مقام شامخ شهیدان و حماسهسازان عملیات غرورانگیز خیبر و گرامیداشت یاد و خاطرة بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و تاکید بر ضرورت هوشمندی و هوشیاری نیروهای مسلح و آحاد ملت ایران نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های پیچیده حال و آینده جبهه دشمن برای مقابله با انقلاب و نظام اسلامی تصریح شده است: تحول در صنعت دفاعی کشورمان که از عملیات خیبر کلید خورد، هم‌اکنون به نقطه‌ای از عظمت و اقتدار رسیده است که سبب بازدارندگی دفاعی و عاملی برای هراس دشمنان قسم خورده ملت ایران به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه‌ای شده است و از سویی تهدید و تهاجم استکبار جهانی به جمهوری اسلامی را ناچیز و متزلزل ساخته و به فضل الهی روند تولید قدرت دفاعی روزافزون کشور، تحت هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) همچنان محکم، استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام


9686717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است