فرهنگی‌هنری 15:47 - 10 مرداد 1394
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبرداد
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی باید با اعتدال از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنند.

ایجاد کمیته های تخصصی نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسام الدین علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در نشست فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت سال بسیار بحرانی را از نظر بودجه سپری می کند. اما به خاطر اینکه عزم و روحیه جهادی را مهمتر از موضوعات مالی می‌دانیم سعی کردیم با در نظر نگرفتن حواشی و با نگاه اقتصاد مقاومتی، از لحاظ محتوایی در زمینه نشریات دانشجویی پیش برویم. اگر وضعیت بودجه بهتر بود وزارت بهداشت علاقه داشت با شاخص های بالاتری کار کند اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که حوزه نشریات دانشجویی یکی از 50 حوزه فرهنگی وزارت بهداشت است.

وی در مورد این همایش که محوریت آن نقد آزادانه و قلم مسئولانه است گفت: رسانه از مهمترین و موثرترین دستاوردهای بشر است که در سه قرن اخیر شاهد تحول و توسعه آن هستیم و این پدیده آنقدر نقش مهمی را ایفا می‌کند که از آن به عنوان امپراطوری رسانه نام می‌برند و به رکن چهارم دموکراسی تبدیل شده است.

دکتر علامه روی دیگر رسانه را تهدید‌ها و چالش‌های آن خواند و گفت: اگر رسانه ها به صورت افسارگسیخته به روی هنجارها و حقایق پا بگذارند، آنگاه شاهد هرج و مرج و سفسطه گرایی در فضای رسانه خواهیم بود ازین رو هست که دست اندرکاران و مسئولان رسانه در طول پیشرفت به این نتیجه رسیدند که باید قوانینی بر فضای رسانه حاکم باشد و کنترل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر به دلیل ذات آزادی رسانه از این ابزار سوءاستفاده شود موجب می‌شود این عرصه به نقش مثبتی که در پیشرفت جامعه دارد، نرسد و اگر رسانه مهار نشود به پیشرفتی مانا و پایدار نخواهد رسید.

مدیرکل فرهنگی آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اصل اخلاق رسانه‌ای گفت: قوانین رسانه‌ای هر کشور طبق شرایط و ضوابط هر کشور تعیین می‌شود و لازم الاجراست اما اخلاق رسانه‌ای مجموعه ای از قواعد است که به صورت داوطلبانه و بر اساس فطرت انسانی رعایت می‌شود بدون اینکه الزام خارجی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ضمن درخواست از فعالین نشریات دانشجویی برای جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه با پیشگیری رویه اعتدال، گفت: دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی که در حال حاضر وابسته به میز و پست و مقام نیستند باید با در نظر گرفتن مبانی نظرات و جناح مخالف با نگاه حل منازعه پیش بروند و در تلاش باشند صلح آور جامعه باشند تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و امام(ره) مبنی بر وحدت قومیت ها به وحدت جناحی هم برسیم.

علامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران اخلاق حرفه‌ای در جامعه علوم پزشکی گفت: دانشجویان علوم پزشکی فعال در حوزه نشریات دانشجویی با توجه به این که هم درحوزه رسانه و هم در حوزه علوم پزشکی مطلع هستند باید واقعیت را بیان کنند، دغدغه های خودشان را بگویند و جامعه پزشکی را نقد کنند تا متوجه شویم مردم چرا در پی پخش سریالهایی از صدا و سیما در شبکه های اجتماعی دست به نقد منفی جامعه پزشکی زدند.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی انتخابات خانه نشریات دانشجویی گفت: به دنبال تقویت نشریات دانشجویی هستیم و قصد ایجاد کمیته های تخصصی نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها را داریم و بر اساس اخلاق رسانه‌ای، خود دانشجویان با تشکیل NGO هایی قبل از چاپ نشریه به بازبینی مطالب بپردازند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از میزبانی چرخشی جشنواره نشریات دانشجویی توسط وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت در سه سال آینده خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان می‌توانند مطالب خود در دو موضوع آزاد‌اندیشی و انرژی هسته‌ای به دبیرخانه سیار واقع در وزارت علوم ارسال کنند، سپس در مورد این آثار داوری صورت خواهد گرفت .

وی همچنین گفت: وزارت بهداشت از طرح "letter for you " که قبلا نیز مطرح شده بود، حمایت می‌کند زیرا این راه یکی از راههای مبارزه با استکبار است و اگر دانشجویان تمایل دارند می‌توانند نامه‌ای به زبان انگلیسی و یا عربی به دوستی خیالی بنویسند و اسلام رحمانی را به او بشناساند و این نامه را به وزارت بهداشت ارسال کنند. و همچنین میتوانند مطالب خود را با مخاطب دانشجویان جدیدالورود به وزارتخانه بفرستند تا در نشریه مخصوص پیش دانشگاهیان وزارت بهداشت که قرار است در شهریور ماه آماده شود، به چاپ برسد.

انتهای پیام


6841250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است