گوناگون 15:22 - 31 فروردین 1398
چند قاعده کلی وجود دارد که باید در هنگام ارزیابی قیمت لیفتراک مورد توجه قرار گیرد. لیفتراک یک سرمایه‌گذاری مهم برای هر کسب‌وکار محسوب می‌شود.

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت لیفتراک

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام کاسپین ماشین، این نکته ضروری است که از آنچه برای آن پرداخت می‌کنید آگاهی داشته باشید، از پیش‌پرداخت تا هزینه‌های خدمات پس از فروش و هزینه کلی لیفتراک.

از آنجایی که کیفیت لوازم و همچنین تعداد لوازم جانبی لیفتراک که در بازار موجود هستند طیف گسترده‌ای دارند، قیمت‌گذاری دقیق بسیار مشکل است.

این متن شما را با قوانین کلیدی برای قیمت‌گذاری لیفتراک آشنا می‌کند تا برای خرید لیفتراک با علم بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

۱- تناژ و ارتفاع بالابری بیشتر = قیمت بیشتر

تناژ لیفتراک همان میزان ظرفیت حمل بار لیفتراک است. شایع‌ترین تناژهای لیفتراک ۳، ۵ و ۷ تن است و اغلب آن‌ها در محدوده ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار برای مدل‌های جدید قیمت دارند. هر چه ظرفیت بالابری بیشتر می‌شود، قیمت لیفتراک‌ ها هم به بیشتر افزایش می‌یابد. نکته مهم این است که وزن و ابعاد بار خود را بدانید تا هم لیفتراک مناسب خود را بشناسید و هم با فروشندگانی کار کنید که لیفتراک مورد نظر شما را داشته باشند. اگر ظرفیت بار شما متغیر است، ممکن است بخواهید یک لیفتراک با ظرفیت بیشتری از آنچه در حال حاضر نیاز دارید تهیه کنید تا مطمئن شوید جواب کار شما را در حال و آینده بدهد.

مهم این است که ظرفیت بار خود را دقیق بدانید. لیفتراک‌های خاصی وجود دارد که می‌توانند همان کارایی را به داشته باشند اما تناژ کمتری دارند که این به شما در صرفه‌جویی هزینه کمک می‌کند. اگر نیاز دارید لیفتراک شما بیشتر از حد استاندارد بالابری داشته باشد، مثلاً ۶ متر و بیشتر، قیمت لیفتراک موردنیاز شما بیشتر خواهد شد. با این حال، برخلاف ظرفیت حمل بار لیفتراک (تناژ لیفتراک)، بعید به نظر می‌رسد که ارتفاع بالابری مورد نیاز شما در طول زمان تغییر کند (مگر اینکه ساختار انبارتان را تغییر دهید!)؛ بنابراین بهتر است که با توجه به ارتفاع بالابری مورد نیاز خود لیفتراک خود را انتخاب کنید.

۲- برندهای شناخته‌شده از دیگر برندها قیمت بیشتری دارند

بابت خرید لیفتراک برندهای شناخته‌شده می‌بایست پیش‌پرداخت بیشتری پرداخت کنید. با این حال، با این پرداختی‌ها یک لیفتراک قابل‌اطمینان خواهید داشت که بهره‌وری بالاتری دارد. همچنین این لیفتراک‌ها در محیط‌های خشن عملکرد بهتری خواهند داشت که همین مسأله هزینه‌های کمتری برای مالک ارمغان می‌آورد. این مزایا در پول و زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد. اگر لیفتراک بخشی جدایی‌ناپذیر از کار شما باشد، سرمایه‌گذاری روی یک برند معتبر و شناخته‌شده ارزش بیشتری دارد.

۳- لیفتراک برقی گران‌تر از لیفتراک دیزل و یا لیفتراک دوگانه هستند

گران بودن این لیفتراک‌ها به این دلیل است که لوازم گران‌تری دارند و در نتیجه هزینه آن‌ها هم بیشتر است مانند چندین بسته باتری در هر لیفتراک، شارژر باطری، تجهیزات تعویض باتری، فضای شارژ باتری و.... لیفتراک‌های برقی مزایای قابل‌توجهی برای برخی از صنوف کاری دارند. برخلاف لیفتراک‌های دیزل و یا دوگانه‌سوز، لیفتراک‌های برقی بو و صدا ندارند. علاوه بر این، آن‌ها دوستدار محیط‌زیست هستند و آلایندگی بسیار کمی دارند، بی‌سر و صدا هستند.

۴- لیفتراک دست دوم هزینه شما را کمتر نمی‌کند!

خرید لیفتراک‌های دست دوم یا لیفتراک کارکرده در ابتدا هزینه شما را به‌شدت کمتر می‌کند، زیرا حدوداً قیمت لیفتراک دست دوم نصف لیفتراک نو یا لیفتراک صفر است. به‌طورکلی، صنوفی که از لیفتراک بیش از چهار ساعت در روز استفاده می‌کنند باید روی لیفتراک‌های نو سرمایه‌گذاری کنند. با استفاده از لیفتراک صفر می‌توانید هزینه‌های عملیاتی و تعمیر و نگهداری برای لوازم جانبی مورد استفاده در آن را به شدت کاهش دهید و جای دیگری سرمایه‌گذاری کنید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید لیفتراک جغرافیا و مکان مورداستفاده از لیفتراک است. موجودی و دسترسی به لیفتراک و لوازم جانبی آن در مکان‌های مختلف متفاوت است. یک سازمان که لیفتراک را در یک بخش از کشور خریداری می‌کند ممکن است قیمت بیشتری از یک سازمان دیگر در جای دیگر از کشور پرداخت کند.

در این متن هزینه‌هایی که ممکن است در هنگام خرید لیفتراک برای شما به وجود آید را بررسی کردیم. این‌که بدانید چطور یک لیفتراک را برای انبار خود انتخاب کنید بسیار مهم است. قبل از تصمیم‌گیری به خرید، باید با یک فروشنده لیفتراک صحبت کنید تا او مشاوره حرفه‌ای در مورد لیفتراک و تجهیزات انبارداری به شما ارائه کند.

انتهای رپرتاژ خبری


10107634
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است