استانی 15:20 - 02 آبان 1393
امام جمعه آستارا:
امام جمعه آستارا گفت: مداحان مفاهیم معنوی و معرفت واقعه کربلا را در اشعار خود بیان کنند و از خرافه‌گویی بپرهیزند.

مداحان از خرافه‌گویی در عزاداری‌های ماه محرم پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یار صدیق امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ضایعه درگذشت آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی جبران‌ناپذیر است، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکار و تاثیرگذار داشت.

خطیب جمعه آستارا، آیت‌الله مهدوی‌کنی را عالمی مجاهد و مبارز خواند و تصریح کرد: ایشان در زمان طاغوت شکنجه‌ها و رنج‌های زندان را به جان خرید تا انقلاب پیشرفت کند.

این مسئول تاثیر آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیروزی انقلاب را انکارناپذیر خواند و گفت: ایشان پس از امام (ره) در کنار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و تابع محض ولایت فقیه بود.

حافظ‌نیا در ادامه به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: واقعه کربلا با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معروف شکل گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مداحان در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) به مسئله امر به معروف، خاطرنشان کرد: مداحان مفاهیم معنوی و معرفت واقعه کربلا را در اشعار خود بیان کنند و از خرافه‌گویی بپرهیزند.

امام جمعه آستارا توجه مداحان و واعظان به فریضه امر به معروف در عزاداری‌های را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب حرمت و اخلاق حسنه امری ضروری است.

این مسئول حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر را محکوم کرد و گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر حرکت نسنجیده عربستان است، اما باید بداند که چنین حرکت‌هایی هرگز نمی‌تواند صدای آزادی‌خواهی و حریت را خاموش کند و سرانجام این اقدام به سقوط دولت عربستان می‌انجامد.


5027406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است