استانی 00:54 - 02 اردیبهشت 1394
رییس انجمن بیماران سرطان خراسان‌شمالی گفت: بیماران سرطانی در طرح تحول نظام سلامت مظلوم واقع شدند.

مظلومیت بیماران سرطانی‌ در طرح تحول سلامت

سید حمید حریری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح موفقیت آمیز تحول سلامت اظهار کرد: اجرای این طرح و اختصاص بسته‌هایی برای بیماران سرطانی نیز می‌تواند بار زیادی از مشکلات را از دوش این بیماران بردارد اما هنوز این طرح برای این گروه از بیماران اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران سرطانی استان با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: مراکز درمانی دولتی باید به زیرساخت‌های درمان بیماران سرطانی مجهز شوند. به عنوان مثال نمونه گیری برای پیوند مغز استخوان در بخش دولتی انجام نمی‌شود و اگر انجام شود، نمونه‌های مربوطه به آزمایشگاه خصوصی انتقال داده می‌شود.

حریری تاکید کرد: شایسته‌ترین افراد برای تخفیف درمانی، بیماران سرطانی هستند، بنابراین باید هر چه سریعتر مزایای برای این افراد در این طرح در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وارداتی بودن داروهای این بیماران و بالا رفتن قیمت آنها، توضیح داد: هر چند 70 تا 80 درصد هزینه این داروها را بیمه پرداخت می‌کند اما بیماران استان توان پرداخت 20 تا 30 درصد باقیمانده را نیز ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا اواخر سال گذشته 765 پرونده در این انجمن تشکیل شده است، ادامه داد: 697 نفر از این تعداد افراد بزرگسال و مابقی نوجوان و کودک هستند.حدود 60 درصد از بیماران مبتلا به سرطان که در این انجمن پرونده دارند در حواشی شهر و یا روستاهای استان زندگی می‌کنند.تعدادی از این بیماران در تامین معیشت خود با مشکل مواجه هستند، چه برسد به تامین هزینه‌های درمان و دارو.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی حتی خارج از طرح تحول سلامت نیز می‌توانند اقداماتی انجام دهند تا این بیماران راحت‌تر دوره درمان خود را طی کنند.

انتهای پیام


6240115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است