علمی فناوری 13:00 - 12 تیر 1394
ستاری خبر داد:
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه خاص برای استادان جوان گفت: ۱۵۰ استاد برتر جوان کشور با سن زیر ۴۰ سال بر اساس مقالاتی که چاپ کرده اند به عنوان سرآمد معرفی می شوند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران دکتر سورنا ستاری شب گذشته در گردهمایی دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه ههای علوم پزشکی کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: این برنامه خاص استادان جوان زیر ۴۰ سال است و این افراد باید مقالات با IF بالای ۳۰ و مقالات چاپ شده در ۵۰ مجله برتر دنیا مقاله داشته باشند تا مورد حمایت طرح استاد سرآمد قرار گیرند.


وی با انتقاد از سیستم آموزشی که گرفتن نمرات بالا را دیکته می کند گفت: نفس این حرکت سیستم آموزشی که بچه ها از دبستان تا دانشگاه مجبور هستند همه اش درس بخوانند  غلط است. بچه ها را در یک تیویی قرار می دهیم که فقط باید درس بخوانند و فکر نمی کنیم که با  عمرشان چه می کنیم و نمی دانیم جایگاه نوآوری در این میان کجاست.


ستاری افزود: در تعریف نخبه هم همین مشکل را داریم آیا واقعا نفر اول کنکور یک نخبه است؟


وی خاطرنشان کرد: این گونه برخوردها که فرد نخبه منتظر حقوق دولتی باشد مختص اقتصادهای نفتی است. یک پول مفتی در دست دولت است و می خواهد آن را میان افراد برتر توزیع کند. در صورتی که قرار نیست تحصیل کرده ها را تهدید بدانیم و برای آنها شغل تولید کنیم . فرد باید بداند وقتی که بعد از ۱۰ سال فارغ التحصیل می شود می خواهد چه کاره شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: ما به عنوان دولت غول چراغ جادو نیستیم که این توقع از ما وجود داشته باشد بدون کمک از مردم مشکلات را حل کنیم. وقتی درباره دانشگاه کارآفرین صحبت می کنیم به این معنی است ه درصدی از درآمدهای دانشگاه از اقتصاد دانش بنیان تامین می شود.


وی گفت: پژوهش در پزشکی از قدیم مغفول مانده است و ما باید این تفکر را میان دانشجویان پزشکی تغییر دهیم. به رشته های جدید نگاه کنیم که مرزهای بین پزشکی و مهندسی را درهم شکسته اند. رشته های بین رشته ای همچون ژنتیک، بایو تکنولوژی، سلول بنیادی، علوم شناختی باید مورد توجه پزشکی ما قرار گیرد.


ستاری با اشاره به یکی از فارغ التحصیلان موفق ایرانی در آمریکا گفت: به تازگی یکی از بهترین فرغ التحصیلان رشته برق در دانشگاه تهران که زیر ۳۰ سال سن داشت شرکت خود را در «سیلیکون ولی» ۱۴۰ میلیون دلار فروخت.


وی افزود: راه های زیادی در حوزه علوم پزشکی وجود دارد و پزشک شدن تنها راه نیست . مهم این است که در مدتی که زندگی می کنیم چه از خودمان باقی می گذاریم.


رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره واسپاری شناسایی نخبگان به دانشگاه ها گفت: ما از سوی بنیاد ملی نخبگان این کار را به خودتان سپردیم. چرا که ما دانشجو را نمی شناختیم و انتخاب کورکورانه بود. انتخاب دانشجویان مشمول تسهیلات بنیاد نخبگان به دانشگاه ها سپرده شده و اطلاع رسانی هم شده است. 


وی افزود: ما انواع و اقسام مکانیزم های مشخص برای انتخاب افراد را داریم و هیچ پولی را حتی به نفر اول کنکور بدون مسئولیت نمی دهیم. ما آمادگی داریم که تمام اختیارات در حوزه انتخاب دانشجویان مشمول تسهیلات بنیاد را به دانشگاه واگذار کنیم.


ستاری با اشاره به اینکه مهم تر از تسهیلات مالی،حمایت در حوزه های دانش بنیان و کارآفرینی است، گفت: جوان آینده را دارد و می تواند ریسک کند. اقتصاد دانش بنیان اقتصاد حوان زیر ۳۰ سال است و می توان از جسارت جوان در اقتصاد استفاده کرد. در پلتفرمی که برای شرکت های دانش بنیان تعریف شده بخشی از ریسک از سوی دولت پذیرفته شده است.


وی افزود: کاری که با وزارت بهداشت شروع شده این است که یک برنامه خاصی تدوین شده و سالانه ۲۰ تا ۳۰ نفر پزشک دانشمند تربیت می شوند.


معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون کلوپی در بنیاد ملی نخبگان برای نفرات برتر ایجاد شده است که در همین کلوپ هم رقابت وجود دارد و اگر کسی افت داشته باشد از گردونه رقابت حذف می شود.








انتهای پیام/





6685127
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است