بین‌الملل 09:21 - 06 اردیبهشت 1396
در جریان تظاهرات جدید ضد دولتی در ونزوئلا دو معترض مرد دیگر روز سه شنبه بر اثر اصابت گلوله کشته شدند و به این ترتیب تعداد تلفات اعتراضات ضد دولتی ونزوئلا در ماه جاری میلادی به ۲۶ تن رسید.

تداوم تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا/ تلفات اعتراضات به ۲۶ تن رسید

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد: یک معترض به نام اورلاندو مدینا ۲۳ ساله در جریان اعتراضات در خیابانی در ایالت لارا در غرب این کشور علیه دولت نیکولاس مادورو کشته شد.

همچنین طارق صعب، یک مقام قضائی ونزوئلا گفت: لوییز مارکوئز، یک مرد ۵۲ ساله نیز اوایل صبح سه شنبه در ایالت مریدا بعد از آنکه در تظاهراتی در حمایت از مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا طی روز دوشنبه هدف گلوله قرار گرفت،‌ جان خود را از دست داد.

طبق اعلام دفتر دادستان کل ونزوئلا در طی بیش از سه هفته آشوب و اعتراضات سیاسی در این کشور ۱۵ تن در خشونت‌های مربوط به تظاهرات و ۱۱ تن دیگر در جریان دزدی‌ها و غارتگری‌های شبانه کشته شدند.

رسانه‌های ونزوئلا و فعالان سیاسی این کشور مرگ‌های بیشتری را گزارش دادند اما آمار آنها تایید نشده است.

با تداوم تظاهرات تقریبا روزانه از سوی مخالفان و حامیان نیکولاس مادورو در ونزوئلا دو طرف متحمل تلفاتی شدند و یک مامور گارد ملی ونزوئلا نیز کشته شده است.

لوییزا اورتگا،‌ دادستان کل ونزوئلا در یک سخنرانی گفت: هر مورد کشته شدنی چه نزد دولت و چه نزد مخالفان بوده باشد دردآور است.

۴ تن از کشته شدگان نوجوان بودند و ۴۳۷ تن نیز زخمی شدند.

یک گروه حقوق بشری به نام "مجمع کیفری" مدعی شد که حدود ۱۵۰۰ تن نیز در جریان این اعتراضات بازداشت شدند و ۸۰۱ تن از آنها همچنان تا روز سه شنبه در بازداشت بودند.

در عین حال ائتلاف "اپوزیسیون وحدت دموکراتیک" اعلام کرده که به منظور حفظ فشارهایش بر مادورو امروز (چهارشنبه) نیز تظاهراتی را در شهر کاراکاس برگزار می‌کند و راهپیمایی خود را به سمت منطقه مرکز کاراکاس اجرا می‌کند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته نیروهای امنیتی ونزوئلا به تظاهر کنندگان اجازه دسترسی به این منطقه شهر کاراکاس را نداده‌اند.

روز سه شنبه نیز هزاران حامی مادورو ملبس به لباس قرمز در ایالت "فالکن" تظاهرات کرده و در حمایت از دولت شعار دادند و مخالفان دولت را به سبب خشونت‌ها محکوم کردند.

انتهای پیام


9043472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است