اقتصادی 15:40 - 10 بهمن 1393
عضو انجمن فولاد عنوان کرد
عضو انجمن فولاد با بیان اینکه سال آینده، سال خوبی برای فولادی‌ها نخواهد بود، گفت: مجموعه شرایط نشانگر این است که سال آینده وضعیت مناسبی بر فولاد حاکم نیست چراکه تجارت جهانی روی آن تاثیرگذار است.

94، سالی ناخوشایند برای فولادی‌ها

به گزارش ایسنا، بهمن قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در چنین شرایطی که بازارهای جهانی فولاد نیز وضعیت چندان مناسبی ندارند، چنانچه تولیدکنندگان ایرانی بتوانند سبد محصولات خود را تنوع دهند، به طور قطع می توانند از این بحران عبور کنند اما در مجموع، سال آینده سال خوبی برای فولادی‌ها نیست؛ البته امیدواریم اوضاع از شرایط فعلی بدتر نشود.

عضو انجمن فولاد افزود: با مجموعه شرایطی که حاکم شده، وعده دولتی‌ها برای رسیدن تولید فولاد به 45 میلیون تن عملی نیست و در خوشبینانه‌ترین شرایط می‌توانیم 20 میلیون تن فولاد تولید کنیم. البته این در حالی است که تولیدکنندگان ایرانی با کمبود نقدینگی و تولید با ظرفیت پایین مواجه هستند؛ به نحوی که اگر مطابق استانداردها، هر کارخانه باید برای سه ماه آینده خود مواد اولیه داشته باشد، هم اکنون برخی کارخانه‌ها تنها برای 10 روز آینده خود مواد اولیه تهیه می کنند؛ چراکه نیاز به نقدینگی بالایی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که وزیر صنعت خبر از رقابت منفی بین تولیدکنندگان فولاد در بازارهای داخلی و جهانی داده است؟ تصریح کرد: رقابت منفی وجود ندارد و در بازار کنونی شرایط به گونه ای است که تولیدکنندگانی که توانایی بقا دارند، در بازار ماندگار هستند و واحدهای کوچک، غیر اقتصادی شده اند؛ بنابراین وزیر صنعت، درخواستش این است که رکود از واحدهای فولادی برود و توانایی صادرات بوجود آید.

به گفته قاسمی توانایی ذوب، نورد و فولاد در کشور 16 میلیون تن است درحالیکه اگر بر اساس کشورهای نیمه توسعه یافته بخواهیم سرانه مصرف 250 کیلوگرمی داشته باشیم، نیاز به 20 میلیون تن احساس می شود. این در حالی است که دولت سیاست‌های انقباضی به کار گرفته است.

مدیرعامل آریان فولاد گفت: اجرای هفت طرح فولادی از سوی دولت ضروری بود و باید اجرا می شد چراکه هم اکنون با اجرای این طرح‌ها نیاز کشور به واردات شمش از بین رفته است درحالیکه سه سال قبل، باید واردات صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه رسوب فولادهای وارداتی در گمرکات اکنون دیگر به چشم نمی خورد، افزود: واردات اکنون به صرفه نیست مگر اینکه پولشویی اتفاق بیفتد.

به اعتقاد قاسمی ادغام واحدهای فولادی عملیاتی نیست، چراکه بخش خصوصی هنوز توانمند نشده و فرهنگ ادغام را ندارد یعنی به بلوغ لازم برای همکاری نرسیده است.

انتهای پیام


5735140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است