اجتماعی 12:31 - 03 فروردین 1396
رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد:
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طبق میانگین کشوری بی‌توجهی رانندگان به جلو، خستگی و خواب آلودگی آنها علت اصلی ۴۰ درصد سوانح جاده‌ای نوروز امسال بوده است.

بی‌توجهی وخواب‌آلودگی علت ۴۰درصد تصادفات

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۴ فروردین جاری در جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: میزان سوانح رانندگی از ابتدای آغاز اجرای این طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.

سردار تقی مهری گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون تردد خودروها در سطح کشور بیش از ۳ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و استانهای خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران و قزوین پرترافیک‌ترین جاده‌ها را داشته‌اند.

وی افزود: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگان پرخطری است که با سرعت زیاد و حرکات نمایشی و مارپیچ موجب مرگ دیگران می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضایی رانندگانی که پس از مصرف مواد الکلی و روانگردان اقدام به رانندگی کنند ضمن اعمال قانون با اختیارات قانونی توقیف و رانندگان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: با وجود اینکه افزون بر ۲ میلیون خودرو سال ۹۵ شماره گذاری شد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز گواهینامه جدید گرفته‌اند خوشبختانه امسال در سطح جاده‌ها وضعیت مناسبی داریم.

سردار مهری با بیان اینکه جاده‌های کویری نیاز به ایجاد استراحتگاه‌های بیشتری دارند، از رانندگان خواست با عجله و خستگی اقدام به رانندگی نکنند و ضمن توجه به علائم راهنمایی، سرنشینان نیز شرایط مناسبی را برای راننده فراهم کنند تا شیرینی سفر به تلخی تصادف تبدیل نشود.

وی با اشاره به این که تاکنون گره ترافیکی و در راه‌مانده‌ای در جاده‌های کشور نداشته‌ایم گفت: شهروندان حتماً پیش از اقدام به سفر از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و سامانه تلفنی۱۲۰ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به ورود خیل عظیم مسافران به مشهد اشاره و بیان کرد: رانندگان باید در این کلانشهر با احتیاط بیشتر برانند و مراقب عابران پیاده باشند.


8945105
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است