اجتماعی 11:06 - 09 بهمن 1393
ساری-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:پایه نهم آموزش متوسطه از سال تحصیلی آینده همگام با سراسر کشور در این استان اجرایی می شود.

'سید علی قاسمی' روز پنجشنبه در دهمین جلسه سازماندهی و استقرار پایه نهم در استان، از هوشمند سازی مدارس به عنوان یکی از بندهای مهم تحول بنیادین در آموزش و پرورش یاد کرد و از خیران مدرسه ساز خواست تا در این زمینه نظام تعلیم و تربیت مازندران را یاری کنند.



وی ورود نیکوکاران را در مقوله هوشمند سازی کلاس های درس یک اتفاق فرخنده در نظام تعلیم و تربیت مازندران دانست و گفت: با همت آنان تمام مدارس استان تا چهار سال آینده مجهز به این سامانه خواهد شد.



مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شمار کلاس های درس استان را 21 هزار باب برشمردو افزود: تا کنون یک سوم از این تعداد مجهز به سامانه هوشمند شده است.



وی گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش مازندران در این زمینه نیز به لطف افراد نیکوکار و همکاران سخت کوش روند رضایت بخشی داشته است.



او اعتبار امسال هوشمند سازی مدارس مازندران را 20میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : نیمی از این مبلع از سوی استانداری و بقیه توسط نیکوکاران تامین خواهد شد.



قاسمی اعتبار مورد نیاز برای هوشمند سازی بقیه کلاس های درس استان را 728 میلیارد ریال بر شمرد و با اعلام ناکافی بودن اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح ، خواهان مشارکت جدی نیکوکاران در این زمینه شد.



مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین اشتغال به تحصیل کودکان لازم التعلیم را بزرگ ترین دغدغه آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال 249 نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و به مدرسه راه یافتند و هم اکنون در حال تحصیل هستند.



وی با تاکید بر اینکه بر اساس احکام شرعی و سیاست های آموزش و پرورش هیچ کس نباید از تحصیل باز بماند، افزود : حتی برای مدارسی که تنها یک دانش آموز دارد ، معلم فرستاده ایم.



او کارکرد آموزش پرورش را منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در برخی از موارد برای تحصیل یک دانش آموز 200میلیون ریال هزینه خواهیم کرد.



قاسمی همچنین از برگزاری گردهمایی آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و افزود: نظام زیست فناوری دانش آموزی در مازندران راه اندازی شده است.



وی همچنین از اجرایی شدن مرحله سوم اردوهای راهیان نور در استان خبر داد و هدف از این طرح را آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و جانفشانی پدرانشان در جبهه های حق علیه باطل اعلام کرد.



او از همکاری سپاه کربلای مازندران با آموزش و پرورش استان قدر دانی کرد و افزود: در مرحله نخست اردو راهیان نور که تا دهم آبان ادامه داشت، چهار هزار و 752 دانش آموز از مناطق غرب کشور بازدید کردند.



قاسمی با اشاره به اینکه حقوق 20 هزار آموزگار ابتدایی مازندران افزایش یافت، گفت: 10 هزار فقره تسهیلات بانکی 12 درصد به فرهنگیان استان پرداخت شده است.



وی با بیان این که دانش آموزان مازندرانی در مسابقات تیمز و پرلز رتبه برتر کشور را کسب کردند، به مدال آوری بالای دانش آموزان ورزشکار استان در ماه گذشته اشاره کرد و یاد آور شد: آنان طی سال جاری در رقابت های گوناگون اعم از فرهنگی، علمی و ورزشی به رتبه های برتر کشوری و بین المللی دست یافته اند.ک/3



1888/1654

انتهای پیام /*


5727887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ نوع پسماند در قانون مدیریت پسماند تعریف شده که پسماند‌های صنعتی، ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری تهران در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با دبیرخانه دائمی این جشنواره همکاری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است