علمی فناوری 06:03 - 23 بهمن 1394
پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان،وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تحصیل بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی از حمله خبرهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌در هفته گذشته اخباری را در خصوص هدف‌گذاری برای توزیع یک میلیارد پاکت شیر تا پایان سال تحصیلی و پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان تا سه روز آینده خبر میدهد.


پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان 
محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از اقلامی که متأسفانه به معلمان بدهکار بودیم مبلغ حق‌التدریس آنها است که در سال جاری این مبلغ تا به امروز به آنها پرداخت نشده است. 


وی تصریح کرد: این معلمان از فروردین‌ماه سال 94 تا پایان سال تحصیلی حق‌التدریس از آموزش و پرورش و دولت طلب داشتند و این مبلغ به آنها پرداخت نشده بود. همچنین  با اعتباری که سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی تخصیص داده ، به پرداخت حق‌التدریس معلمان جامه عمل پوشاند و این دستورالعمل به ادارات استان‌ها ابلاغ شد. 


تحصیل بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت:مدارس شبانه روزی در سال 54 الی 55 تاسیس شد که شامل 9 مدرسه در دوره راهنمایی به همراه 1288 دانش‌آموز دختر و پسر بود. تا سال 57 که سال پیروزی انقلاب اسلامی است این مدارس به 19 مدرسه با تعداد دو هزار و 630 دانش آموز رسیدند. از سال 57 تا سال تحصیلی 93- 94 این تعداد در دوره اول متوسطه به هزار و 129 مدرسه رسید. که در این مدارس 50 هزار و 771 دانش‌آموز دختر و 57 هزار و 549 دانش‌آموز پسر، مشغول به تحصیل هستند در دوره دوم متوسطه دو هزار و 222 مدرسه به همراه 127 هزار و 660 دانش آموز دختر و 168 هزار و 209 دانش آموز پسر مشغول به تحصیل هستند که در مجموع 404 هزار و 189 دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند. 


فرهنگیان حق تبلیغات انتخاباتی در محیط کار را ندارند
میرشاهولد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت:اگر همکار فرهنگی متخلف به تبلیغات انتخاباتی در محیط کار شده باشد یا به صورت نقدی از حقوق وی کم می‌شود و یا تعهدی کتبی از وی گرفته می‌شود.


میرشاهولد اظهار کرد: تاکنون گزارشی به حوزه رسیدگی به شکایات ارسال نشده اما باید در نظر داشت تمام شهروندان به عنوان وظیفه باید در انتخابات شرکت کنند اما همکاران فرهنگی به هیچ عنوان حق تبلیغ انتخاباتی در مدرسه را ندارند اما در خارج از ساعات اداری می‌توانند فعالیت شخصی خود را داشته باشند.


وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش
فاضل مشاور وزیر و مدیر کل دفتر آموزش و پرورش اذعان داشت: بخشی از هزینه‌های این افراد را آموزش و پرورش و دانشگاه‌ فرهنگیان تأمین کرده است و بخش دیگر را هم خود افراد باید تأمین کنند البته رایزنی‌هایی با بانک ملی انجام شده است که این هزینه را به صورت وام در اختیار این افراد بگذارند و آنها در قالب اقساط به ما بازپرداخت داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: وقتی این افراد وارد کلاس یا مرحله ثبت‌نام شوند فرم‌های مربوطه در این خصوص در اختیارشان قرار خواهد گرفت و به آنها این مسئله اعلام می‌شود.


هدف‌گذاری برای توزیع یک میلیارد پاکت شیر تا پایان سال تحصیلی
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا کنون 400 میلیون پاکت شیر توزیع شد که امیدواریم با تامین امکانات و اعتبارات لازم بتوانیم به هدف‌گذاری خود که توزیع یک میلیارد پاکت شیر است تا پایان سال تحصیلی برسیم.


راه‌اندازی صندوق حمایت از عدالت آموزشی
سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: این صندوق به دنبال این است که خیرینی که به هر دلیلی وضعیت اقتصادی آنها اقتضا نمی‌کند مدرسه‌ای بسازند این صندوق سرمایه‌های افراد خیر را جذب می‌کند و به صورت سپرده‌گذاری ثابت از سود پول برای مناطق در جهت ارتقای کیفیت آموزشی استفاده می‌کند و اگر خیّر خواست اصل پول مسترد می‌شود.


وی تصریح کرد: به نحوی این صندوق سازماندهی شده است تا خیر تعیین و تکلیف کند که سود حاصل در کدام منطقه، استان یا منطقه‌ای خاص به مصرف برسد.






انتهای پیام/

7675463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است