اقتصادی 12:19 - 07 مهر 1395
طلا در بازار جهانی پس از اینکه در معاملات روز سه‌شنبه ۶ مهرماه با بزرگ‌ترین کاهش یک روزه در حدود یک ماه اخیر روبه‌رو شد، در معاملات امروز چهارشنبه ۷ مهرماه تحت تاثیر قوی‌تر شدن ارزش دلار در پایین‌ترین حد یک هفته گذشته ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه 7 مهرماه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۲۴.۷۱ دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت به ۱۳۲۸.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱۳.۷۰ دلار یا یک درصد کاهش یافت و در ۱۳۳۰.۴۰ دلار بسته شد.

طلا روز سه‌شنبه 6 مهرماه که سرمایه‌گذاران هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برنده نخستین مناظره میان نامزدهای انتخاباتی ارزیابی کردند، حدود یک درصد سقوط کرد در حالیکه روز دوشنبه 5 مهرماه با این تصور که ریاست جمهوری ترامپ به ابهام در دورنمای ژئوپلیتیکی و اقتصادی شکننده جهانی می‌افزاید، صعود کرده بود.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور در این باره گفت: تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن کاهش یافته، زیرا هیلاری کلینتون کم و بیش در برابر دونالد ترامپ در مناظره ریاست جمهوری برتری داشته است. کاهش قیمت‌های طلا نشان می‌دهد که ناظران بازار هیلاری را گزینه مطمئن‌تری نسبت به ترامپ می‌دانند.

بازارها کلینتون را نامزد شناخته شده‌ای می‌دانند در حالیکه معلوم نیست ریاست جمهوری ترامپ چه تاثیری بر سیاست خارجی آمریکا و اقتصاد داخلی این کشور خواهد داشت.

جیمیز استیل تحلیلگر HSBC در یادداشتی به مشتریان این بانک نوشت:‌ افزایش ریسک‌پذیری بازار به قیمت‌های طلا ضربه زد و کاهش بازده اوراق عرضه و رشد ارزش دلار آمریکا هم قیمت طلا را تحت فشار نزولی بیشتری قرار داد. وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود طلا در کوتاه‌مدت به قیمت ۱۳۱۰ دلار سقوط کند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، روز چهارشنبه ۰.۱۴ درصد صعود کرد. طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند و رشد ارزش دلار، معاملات طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران واحدهای ارزی دیگر گران‌تر می‌کند.

یک معامله‌گر طلا به رویترز گفت: طلا ممکن است در روزها آینده کاهش قیمت بیشتری داشته باشد.

ذخایر طلای صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴۹.۱۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری برای چهارمین روز متوالی با کاهش روبه‌رو شد و با ۰.۶ درصد اُفت، در ۱۹.۰۳ دلار ایستاد. این فلز در معاملات روز گذشته ۱.۴ درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه قیمت در حدود سه هفته اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از کاهش بیش از یک درصدی در معاملات روز سه‌شنبه، ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۴.۴۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش قیمت، ۷۰۰.۶۰ دلار معامله شد.


8191675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است