اقتصادی 11:52 - 29 مهر 1393
رییس سازمان راهدرای و حمل ونقل جاده ای به باشگاه خبرنگاران خبر داد:
کشاورزیان گفت: طی شش ماهه سال 93، در حدود شش میلیون و هفتصد هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است (96 درصد از طریق جاده، 4 درصد از طریق راه‌آهن) که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد افزایش داشته است.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه صدور مجوز حمل کالا توسط شرکت های  حمل و نقل داخلی افزایش یافته است گفت:  تاکنون حدود 4200 مجوز شرکت حمل و نقل داخلی کالا صادر شده است.



وی با اشاره به اینکه  در سال 92 در حدود 621 میلیون تن بار از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابجا شده است ،افزود:از 621 میلیون تن بار ، 381 میلیون تن با بارنامه بوده است.



معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: طی شش ماهه سال 93، در حدود شش میلیون و هفتصد هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است (96 درصد از طریق جاده، 4 درصد از طریق راه‌آهن) که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد افزایش داشته است.



ریس سازمان راهدرای و حمل ونقل جاده ای در ادامه اظهار داشت: در مدت زمان مذکور در بین مرزهای کشور، پرویزخان با 27 درصد فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود پس از مرز پرویزخان، مرزهای بندرعباس، باشماق، بازرگان، سرخس به ترتیب با 27، 13، 11 و 5 درصد به عنوان فعالترین مرزهای کشور در زمینه ورود کالاهای ترانزیت به شمار می‌روند.



کشاورزیان در ادامه توضیح داد:در سال 1392 بیش از 820 هزار دستگاه کامیون‌های ایرانی و خارجی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تردد کرده‌اند و از حدود 12 میلیون تن ترانزیت کالا از طریق ریل و جاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران حدود 6/11 میلیون تن یعنی 96 درصد، سهم جاده بوده است.



***جابه جایی 108 میلیون مسافر در شش ماهه نخست امسال 




کشاورزیان درادامه یادآورشد: در طی مدت مذکور از حدود 4/2 میلیون تن معادل 35 درصد از بندر امام، 717 هزار تن معادل 11 درصد از بندرعباس، 562 هزار تن معادل 8 درصد از مرز سرخس و 46 درصد از سایر مرزها از ایران خارج شده است.



وی درادامه خاطر نشان کرد:  میزان جابجایی مسافر با صورت وضعیت در نیمه اول سال 93 بالغ بر 108 میلیون نفر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.



انتهای پیام/


5001413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است