استانی 13:33 - 18 خرداد 1399

تشکیل ۱۲ پرونده احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری صبح یکشنبه در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با شیوع کرونا ثبت گروه‌های کالاهای بهداشتی چون ماسک و مواد شوینده در سامانه جامع انبارداری الزامی شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از این الزام، طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع درست و مناسب اقلام بهداشتی و مواد شوینده مورد نیاز مردم صورت گرفت.

تهوری ادامه داد: در نهایت نیز ۱۲ پرونده تخلف در زمینه احتکار، نگهداری غیر مجاز و گران‌فروشی اقلام بهداشتی در خراسان‌جنوبی تشکیل شد و کشفیات بسیار خوبی نیز در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز همه همت و نظارت ما بر شبکه توزیع برای درستی مناسب مردم به محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز بود، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی مورد اعتماد و امن نیز در راستای دسترسی به کالاهای اساسی به مردم معرفی شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی خوشبختانه ما کمترین قاچاق را در سطح عرصه داریم که این اتفاق مرهون گشت‌های مشترک و همکاری با پلیس آگاهی، پلیس اماکن و تعزیرات است.

تهوری بیان‌کرد: در مورد کالاهای خروجی از استان نیز به ناجا اطلاع داده‌ایم که با توجه به قیمت پایین‌تر دام در خراسان‌جنوبی نسبت به برخی استان‌های همسایه امکان قاچاق وجود دارد و در این زمینه باید نظارت‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا موضوع نظارت‌های سیستمی و سامانه‌ای را افزایش داده‌ایم، گفت: ۶ هزار و ۷۷۶ انبار در سامانه مربوطه ثبت و ۱۱ هزار و ۴۷۹ حواله رسید داشته‌ایم.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بی شک نظارت‌های سیستمی در کنار بازرسی‌های میدانی کمک مضاعفی می‌کند.

تهوری بیان‌کرد: به همه ذی‌نفعان و اصناف اطلاع داده‌ایم که هرگونه نگهداری گروه‌های کالایی ۱۱ گانه بدون ثبت در سامانه جامع انبارداری ظن به قاچاق محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: هرگونه پارکینگ عمومی و خصوصی اتومبیل نیز باید در سامانه ثبت شود که در غیر اینصورت آن نیز ظن به قاچاق خواهد بود.


10564067
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است