استانی 09:39 - 18 خرداد 1399

تحفه مسئولان برای صادرکنندگان/شرایط اخذ تسهیلات ریالی فراهم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید بهشتی راد صبح یکشنبه در دهمین کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک با ارائه آماری از صادرات و واردات کشور در سال جاری بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در سال جاری بخش‌هایی از صادرات و واردات را متأثر کرده است.

وی با بیان اینکه بنا به گزارش‌ها، بانک‌ها و صنعت هوایی بخش‌های عمده متأثر از کرونا بوده‌اند، افزود: همچنین با توجه به ممنوعیت صادرات مواد غذایی در ۸۰ کشور دنیا، تجارت جهانی با کاهش مواجه بود.

بهشتی راد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد مشوق‌های صادراتی بیان کرد: بر اساس آخرین اقدامات، سامانه‌ای تحت عنوان سپیدار طراحی شده که صادرکنندگان می‌توانند از ۱۲ خرداد ماه با مراجعه به سامانه توسعه تجارت ایران از تسهیلات ریالی صندوق با نرخ ۱۴.۵ درصد برخوردار شوند.

رشد ۲ برابری حامل‌های صادراتی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین بنا به مصوبه هیئت وزیران سرمایه گذاران خارجی طی بازه ای پنج ساله به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری می‌توانند یک یا دو خودرو برای استفاده شخصی وارد کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال شیوع کرونا ویروس، نمایشگاه‌ها آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند، اظهار کرد: نمایشگاهی به صورت مجازی برگزار می‌شود تا مردم در منزل بتوانند تنها از طریق ورود به سایت خرید مجازی داشته باشند.

یزدانی، مدیر حقوقی و قراردادهای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم در این جلسه با توجه به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از کرونا بیان کرد: غربالگری درب ورودی منطقه، توزیع چهار هزار ماسک و سه هزار دستکش بین پرسنل از جمله اقدامات انجام شده است.

وی از رشد دو برابری حامل‌های صادراتی خبر داد و گفت: منطقه ویژه توانسته حامل‌های ترانزیتی را از صفر به بیش از ۴۲۷ دستگاه برساند.

دغدغه‌ای برای صادرات محصولات استراتژیک

علیرضا خامه زر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند هم بیان کرد: محصولاتی اعم از زرشک، عناب و زعفران خراسان جنوبی از سایر استان‌ها صادر می‌شود بنابراین جز صادرات استان محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این محصولات تأثیر زیادی در آمار صادرات خراسان جنوبی دارد باید جز صادرات استانی محسوب شود.

در پایان مقرر شد با توجه به شبانه روزی شدن مرز، کمبود نیرو و پرسنل در مرز توسط اتاق و دیگر متولیان مربوطه مطالبه گری شود.


10563384
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است