بین‌الملل 09:10 - 05 مرداد 1395
نتایج یک پژوهش نشان داد مردان هلندی و زنان لتونی قدبلندترین مردم جهان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، نتایج یک پژوهش جدید نشان داد زمانی که از قد انسان صحبت به میان می آید، مردان هلندی و زنان لتونی قد بلندتری در مقایسه با مردم ملیت های دیگر دارند. متوسط قد یک مرد هلندی 183 سانتی متر و متوسط قد یک زن لتونیایی 170 سانتی متر است.


این پژوهش که در مجله "ای لایف" چاپ شد روند رشد را از سال 1914 در 187 کشور مختلف مورد بررسی قرار داد. نتایج این پژوهش همچنین نشان داد مردان ایرانی و زنان کره جنوبی بیشترین جهش رشد را داشته اند و قد آنها به ترتیب و به طور متوسط بیش از 16 سانتی متر و 20 سانتی متر در این سالها افزایش یافته است.


در انگلیس نیز قد مردان و زنان به طور موازی حدود 11 سانتی متر افزایش یافته است. قد مردان و زنان انگلیسی هم اکنون به ترتیب به 178 سانتی متر و 164 سانتی متر می رسد. این درحالیست که قد مردم آمریکا در این سالها تنها 5 یا 6 سانتی متر افزایش یافته است. آمریکایی ها در سال 1914 رتبه سوم را از نظر بلند قدترین مردان و رتبه چهارم را از نظر بلند قدترین زنان داشتند؛ اما حالا مردان و زنان آمریکایی به ترتیب به رتبه های سی و هفتم و چهل و دوم سقوط کرده اند.


نمودار قد مردم جهان در حال حاضر بوسیله کشورهای اروپایی احاطه شده است. اطلاعات بدست آمده همچنین نشان می دهد روند رشد در غرب ثابت مانده است. کوتاه قد ترین مردان  و زنان جهان به ترتیب در شرق تیمور و گواتمالا زندگی می کنند. نتایج این پژوهش نشان داد در سال 1914 قد یک دختر 18 ساله در گواتمالا 140 سانتی متر بود. با گذشت این همه سال یک زن گواتمالایی نتوانسته قد خود را به 150 سانتی متر برساند.


شرق آسیا شاهد بیشترین افزایش بوده است. مردم ژاپن، چین و کره جنوبی در مقایسه با 100 سال پیش قد بلند تر شده اند. کشورهای جنوب آسیا – از جمله هند، پاکستان و بنگلادش – و کشورهای جنوب صحرای آفریقا شاهد افزایش چشمگیری در قد مردمانشان نبوده اند. میزان افزایش قد در این کشورها بین 1 تا 6 سانتی متر بوده است. 


"مجید عزتی،" استاد دانشگاه "کالج سلطنتی لندن" گفت: حدود یک سوم این تغییرات به خاطر ژن افراد است؛ اما گذشت زمان نیز در این مسئله تأثیرگذار است. ساختار ژنتیک افراد در سراسر جهان تفاوت زیادی ندارد؛ بنابراین تغییرات در طول زمان بر اثر محیط رخ می دهد. سلامت و تغذیه مادر در دوران بارداری هم بسیار مهم است. 


گفته می شود امید به زندگی در افراد قد بلند بیشتر و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها کمتر است. 


انتهای پیام/



8062200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است