علمی فناوری 17:24 - 05 بهمن 1395
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گلستان خبر داد
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گلستان گفت: در سال تحصیلی 95-96 طرح شهاب (شناسایی استعداد ها در مدارس) در 5 شهرستان استان اجرا خواهد شد که بر اساس آن 41 هزار دانش آموز گلستانی مورد آمایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

استعدادیابی 41 هزار دانش آموز گلستانی در طرح ملی شهاب

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالقاسم خزاعیان در مراسم الگوسازی و تجلیل از دانش آموزان برتر کنکور سراسری سال 95 اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 83 در دیدار با نخبگان با توجه به اهمیت این بخش، فرمان تشکیل بنیاد نخبگان را صادر کردند. سال 86 اساسنامه بنیاد ملی نخبگان استانها تدوین و از سال 89 بنیاد نخبگان در استان گلستان افتتاح شد.



وی اهداف این بنیاد را برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اقدام برای شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و همچنین جذب و بکارگیری آنها در صحنه‌های مختلف علمی، هنر، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.



خزاعیان با بیان اینکه اجرای این کار نیاز به برنامه ریزی‌های زیادی دارد، گفت: در این راستا، سند راهبردی کشور در امور نخبگان تدوین شده است. در این سند راهبردها و اقدام‌های کلان برای فراهم شدن زمینه های نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گماری و نخبه گزینی اندیشیده شده است.



رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گلستان با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بنیاد نخبگان باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان یک بنیاد ملی و راهبردی است. این بنیاد تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های مستعد کشور در همه سطوح، رشته ها و مقاطع در راستای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید بحث نخبه در جامعه شناسانده شود، اظهار کرد: نمی‌توان تنها صرف اینکه فردی یک مقاله ارائه کرده یا در آزمونی قبول شده او را نخبه قلمداد کرد. نخبه فردی با توانمندی‌های ویژه و استعدادهای برجسته و کارآمد است که در خلق و گسترش علم ، هنر، فناوری، فرهنگ و ادب کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذار است.



خزاعیان با اشاره به اهمیت شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر گفت: در این خصوص کارهای زیادی از جمله طرح ملی شهاب که با هماهنگی بین بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش صورت گرفته، انجام شده است. در قالب این طرح استعدادها در سطح مدارس شناسایی می شوند.



رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گلستان تصریح کرد: این طرح در سال تحصیلی گذشته در دو شهرستان استان اجرا شده که در آن بیش از 19 هزار و 800 دانش‌آموز آمایش و ارزیابی شدند. در سال تحصیلی 95-96 نیز 41 هزار دانش آموز در 5 شهرستان استان مورد آمایش و ارزیابی قرار می گیرند.

انتهای پیام


8709878
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال حاری برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی گفت: صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مطالعه جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف آی‌وی‌آی‌جی حدود ۳۵ درصد در کشور افزایش داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان حوزه فضایی معتقدند که اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرد که روی یک مدل هوش مصنوعی مولد برای فایرفلای کار می‌کند تا نرم‌افزار پریمیر پرو را به ابزار‌های جدیدی مجهز کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است