استانی 02:45 - 10 مرداد 1393
استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم فقدان شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله شب‌زنده‌دار را تأسف و تأثر برای جامعه روحانیت دانست.

فقدان آیت‌الله شب‌زنده‌دار برای جامعه روحانیت مایه تأثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی نظری‌منفرد در مراسم گرامیداشت هفتمین شب درگذشت آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار که پنجشنبه شب در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ذخیره‌سازی فطرت در آفرینش انسان اظهار کرد: انسان باید در دوران جوانی و قدرتمندی از تمام توان خود برای ذخیره‌سازی ثواب‌ها و داشته‌های معنوی خود استفاده کند تا در روز قیامت از آتش جهنم در امان باشد.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم ابراز کرد: خداوند تبارک و تعالی برای اینکه انسان را به سمت استفاده از ذخایر معنوی در آخرت هدایت کند او را به انجام اعمال پاک و نیک امر کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان برای زندگی دنیوی خود ذخیره‌سازی‌های بیهوده بسیاری کرده اما از ذخیره‌سازی برای زندگی معنوی و آخرت خود غافل شده است.

وی آیت‌الله شب‌زده‌دار را فقیه آگاه، معلم اخلاق و عامل به آداب خواند و افزود: مباحث علمی آیت‌الله شب‌زنده‌دار مورد تاثیر اخلاق و رفتار او قرار گرفته بود.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه این عالم در دوران جوانی یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه بود، گفت: ایمان و تقوا از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله شب‌زنده‌دار بوده است.

وی فقدان شخصیت‌هایی همانند این عالم ربانی را تاسفی برای جامعه روحانیت دانست و بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام دهند تا بتوانند طلبه‌ای را به جایگاه علمی و اخلاقی ایشان برسانند.

این استاد حوزه علمیه قم به حضور خود در جلسات سخنرانی‌ آیت‌الله شب‌زنده‌دار به صورت مداوم اشاره کرد و گفت: سخن او از دل بیرون می‌آمد و بر دل می‌نشست.

وی با اشاره به جایگاه معنوی آیت‌الله شب‌زنده‌دار اضافه کرد: وقار، نورانیت و تقرب به خالق عالم هستی در چهره و رفتار این عالم ربانی نمایان‌گر بود.

نظری‌منفرد، آیت‌الله بهجت و امام خمینی (ره) را از اساتید سطح خارج و فقه آیت‌الله شب‌زنده‌دار‌ برشمرد و تصریح کرد: اساتیدی نظیر آیت‌الله حق‌شناس که از جایگاه‌ علمی و اخلاقی بالایی برخوردار بودند نیز از اساتید این استاد حوزه به شمار می‌رفتند.

وی در ادامه عنوان کرد: او به علم خود ایمان می‌آورد و به ایمان خود عمل می‌کرد و همچنین آموخته‌های خود را ترویج و آموزش می‌داد.

این استاد حوزه علمیه قم به علاقه و توسل‌های این عالم ربانی به اهل بیت (ع) اشاره کرد و یادآور شد: او در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور بسیار پرشوری داشت.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه بیان روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) موجب ترویج اسلام و روشنایی مجالس می‌شود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله شب‌زنده‌دار در تمام جلساتی که شرکت می‌کرد حتی در جمع خانواده از بیان روایات و احادیث دریغ نمی‌کرد.

وی یادآور شد: اگر فردی هدیه‌ای برای آیت‌الله شب‌زنده‌دار می‌آورد او نام فرد هدیه‌دهنده را در دفتری ثبت می‌کرد تا بتواند روزی لطف او را پاسخ بدهد و این امر نشان‌دهنده تیزبینی این عالم ربانی در عمل به رهنمودهای دین اسلام است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت‌الله شب‌زنده‌دار در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت، تاکید کرد: این استاد حوزه علمیه سعادت بسیاری داشت که توانست در ماه میهمانی خداوند به سوی سرچشمه خوبی‌ها راهی شود.

نظری‌منفرد در پایان متذکر شد: فروتنی مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار بسیار مشهور بود و او در برخورد با تمام اشخاص جامعه متواضع و یکنواخت رفتار می‌کرد.


4363090
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است