علمی فناوری 16:57 - 14 آذر 1399
معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدارس بوستان تربیت مبتنی بر آموزه های تعلیم و تربیت اسلامی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است.

شکل‌گیری مدارس بوستان تربیت در برخی واحدهای دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، مهندس سیدمحمد بطحایی در جلسه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم از راه اندازی مدرسه بوستان تربیت در سطح کشور خبر داد و گفت: مدارس بوستان تربیت مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است که نقشه راه مدرسه بوستان تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان سما افزود: مدارس بوستان تربیت به دنبال این هستند که فارغ‌التحصیلان به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید در یک محیط کاملاً تعریف شده در نظام تعلیم و تربیت اسلامی مورد آموزش و تربیت قرار بگیرند، اظهار کرد: برای رسیدن به این چشم انداز، نیازمند فضا و شرایطی که در زیرنظامهای سند تحول تعریف شده، هستیم. در این مدرسه فرزندان ما در کنار مفاهیم علمی با مهارت هایی که در زندگی فردی و جمعی به آن نیازمندند، آشنا می شوند، لذا در این مدارس محفوظات محض و حافظه محوری کنار گذاشته می شود و افرادی که از این گونه مدارس فارغ التحصیل می شوند، باید حداقل یک مهارت را که منتج به اشتغال شود را بیاموزند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه دانش آموزان مدارس بوستان تربیت در کنار تقویت بنیه علمی باید به یک مهارت هم تسلط داشته باشند، گفت: دانش آموزان مدرسه بوستان تربیت علاوه بر تسلطی که به زبان عربی دارند، باید به یک زبان خارجی نیز مسلط شوند.

وی افزود: در این مدارس در دوره متوسطه دوم در کنار دروس تعریف شده و رسمی، با موضوعاتی همچون منطق، فلسفه، تاریخ اسلام و فقه اسلامی آشنا خواهند شد.

 بطحایی با بیان اینکه کسانی که از مدرسه بوستان تربیت دیپلم می گیرند، باید علاوه بر مفاهیم علمی در زمینه های کاربردی زندگی و اجتماعی از همسالان خود برتر باشند، ادامه داد: به عنوان مثال در مدرسه بوستان تربیت به جای زنگ تفریح، زنگ بازی و مهارت در نظر گرفته شده و برنامه های خاصی برای زنگ بازی و مهارت پیش بینی شده است.

 رئیس سازمان سما خاطرنشان کرد: در بوستان تربیت دانش آموزان از پایه پیش دبستانی تا متوسطه دوم تحصیل خواهند کرد و با توجه به مدیریت هزینه ها در این مدارس تلاش خواهد شد تا شهریه دریافتی از میانگین مدارس غیردولتی کمتر باشد.

 بطحایی با ابراز خرسندی از راه اندازی مدرسه بوستان تربیت در دانشگاه آزاد اظهار کرد: فضایی که حجت الاسلام دکتر خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای مدرسه بوستان تربیت در نظر گرفته اند، فضای بسیار خوبی است که با وجود ظرفیت های عظیم ورزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در این واحد دانشگاهی دانش آموزان مدارس بوستان تربیت نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه بوستان تربیت دانشگاه آزاد قم باید الگو و قابلیت مدل برداری برای کل کشور را داشته باشد، افزود: امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند یک مدرسه الگو برای کشور در حد و اندازه نظام تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، این جلسه با حضور دکتر احمد حیدری، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان قم در مجتمع دانشگاهی پردیسان دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام


10840469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است