استانی 22:37 - 08 شهریور 1393
فرماندار کوهبنان خبر داد
فرماندار کوهبنان گفت: از اعتبارات سال جاری برای بازگشایی جاده جدید کوهبنان به زرند و مرکز استان کرمان مبلغ 73 میلیارد ریال اختصاص یافت.

اختصاص 73 میلیارد ریال برای احداث جاده جدید کوهبنان - زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سید‌مجتبی هاشمی امشب در جمع مردم این شهرستان در مسجد حضرت امام (ره) با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تحقق این مهم تلاش کرده است.

وی گفت: ایجاد آرامش و امید، ‌کاهش ‌تحریم‌ها، عزت بین‌المللی، کاهش بی‌ثباتی‌ها و آغاز به کار پرونده‌های عمرانی، سعی در پرداخت به موقع حقوق‌ها، کاهش تورم و ... از جمله اقدامات اساسی دولت طی چند‌ ماه گذشته ‌است.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در عرصه داخلی مشی اعتدال و الگوی تعامل را مد‌نظر دارد و اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را با اقتدار پیش می‌برد و در مذاکرات 1+5 نیز به خوبی از عهده انجام مسئولیت بر آمده است.

وی بیان داشت: در سطح استان کرمان 427 موافقت‌نامه با 6 هزار و 170 میلیارد ریال در بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در هفت ماه گذشته در قالب مثلث توسعه به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: جمع کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این موافقت‌نامه‌ها 44 هزار و 349 میلیارد تومان است که پتروشیمی کرمان یکی از طرح‌های پتروشیمی بزرگ در کشور است که تاثیرات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای بر کل منطقه جنوب شرق داشت.

فرماندار کوهبنان ادامه داد: پروژه‌های قابل افتتاح و آماده بهره‌برداری در هفته دولت در فصل‌های مختلف آموزشی فرهنگی، هنری، کشاورزی، منابع آب، مسکن و عمران شهری بوده که مجموع‌ اعتبارات تخصیص یافته یک میلیارد و 790 میلیون تومان‌ بوده است.

هاشمی افتتاح طرح گاز‌رسانی روستایی با مبلغ 72 میلیون تومان‌، افتتاح طرح استخر ذخیره آب 15 هزار مترمکعبی درب هود، افتتاح خیابان آیت‌الله حائری با مبلغ 60 میلیون تومان، بهره‌برداری از پروژه برق‌رسانی به روستای درب خم با اعتبار 55 میلیون تومان و بهره‌برداری از پروژه منبع آب بن‌در و گیتری با مبلغ اعتبار 120 میلیون تومان را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

وی گفت: راه‌اندازی دوربین مدار بسته همراه سیستم مانیتورینگ با اعتبار 50 میلیون تومان، برق‌رسانی به روستای حسین‌آباد و چاه جواد‌الائمه با مبلغ 165 میلیون تومان، آسفالت بخشی از بلوار شهید صدوقی با مبلغ اعتبار 50 میلیون تومان، خط‌کشی اکثر خیابان‌های شهر با مبلغ اعتبار 33 میلیون تومان و تعمیرات اساسی سرویس‌های بهداشتی بقعه متبرکه بی‌بی عصمت با مبلغ اعتبار 25 میلیون تومان از جمله موارد افتتاحی است‌.

هاشمی بیان داشت: پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی شامل‌ بازگشایی محور کوهبنان به زرند با مبلغ 35 میلیارد تومان، مرکز بهداشتی درمانی شهر کوهبنان با اعتبار 500 میلیون تومان و مدرسه شش کلاسه شهید مفتح در قالب طرح برکت مقام معظم رهبری ‌با مبلغ 350 میلیون تومان از دیگر طرح‌هاست.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 طرح توسعه و اشتغال‌زایی در کوهبنان داشته‌ایم که به تصویب مثلث توسعه شهرستان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی رسیده است.

هاشمی افزود: 15 طرح در قالب تفاهم‌نامه آماده امضا است و مبلغ یک میلیارد و 102 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به هفت طرح کشاورزی و دامپروری اختصاص یافته که به زودی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین سه طرح بزرگ دامپروری و کشاورزی در شهرستان پس از تخصیص منابع آب آماده افتتاح است که مستقیماً برای 600 نفر اشتغالزایی دارد.

هاشمی به وضعیت شهرک صنعتی کوهبنان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دستور استاندار به زودی بعد از هفت سال شاهد بهره‌برداری از شهرک صنعتی کوهبنان هستیم.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل شهرستان کوهبنان نداشتن جاده مواصلاتی اختصاصی به مرکز استان است و با توجه به اینکه کوهبنان بر روی گسل فعال قرار گرفته باید پیش‌بینی بحران زلزله را داشته باشیم، لذا در اعتبارات سال جاری برای بازگشایی جاده جدید کوهبنان به زرند و مرکز استان مبلغ 7.3 میلیارد تومان اختصاص یافته که به زودی بعد از ابلاغ از طرف معاونت اجرایی ریاست جمهوری و برگزاری مناقصه کار بازگشایی انجام می‌شود.

هاشمی گفت: مشکل بعدی شهرستان مربوط به معادن ذغال‌سنگ است و با توجه به اینکه 60 درصد معادن ذغال‌سنگ استان در شهرستان کوهبنان واقع شده، با کمبود نقدینگی و فرسوده بودن تجهیزات استخراج همچنین پایین بودن ضریب ایمنی معادن در برخی از معادن در وضعیت نامناسبی از نظر استخراج و تولید ذغال به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: مسئولان اعطای تسهیلات و وام‌های کم‌بهره برای افزایش تولید، امکان ورود ذغال‌سنگ به بورس کالا، برقراری ضریب سختی کارهای زیان‌آور برای کارگران و آماده‌سازی معادن ذغال‌سنگ و تجهیز آن با جدیت برای رسیدن به اقتصادی جدید و بهره‌برداری از آنها را مورد توجه خویش قرار دهند.

فرماندار کوهبنان گفت: بعد از گذشت 10 سال از شهرستان شدن کوهبنان هنوز زیر‌ساخت‌های قابل قبول مانند ادارات مستقل و ساختمان‌های مناسب اداری ‌در شهرستان وجود ندارد، لذا باید تلاش شود تا ابتدا زیر‌ساخت‌های لازم به وجود آید که خود عامل مهمی برای پیشرفت و توسعه شهرستان است.


4604260
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است