اقتصادی 14:36 - 29 مهر 1400
معاون وزیر کار در گفت‌وگو با ایسنا:
معاون وزیر کار از تدوین استانداردهای آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن صلاحیت حرفه‌ای مشاغل تاکید کرد.

تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مشاغل آینده

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات پرسرعت تکنولوژی بر لزوم بازآموزی مهارت‌ها تاکید کرد و گفت:‌ در زمانه‌ای قرار داریم که تا سال ۲۰۳۰  یعنی ۹ سال دیگر به دلیل توسعه و شتاب روزافزون تکنولوژی‌هایی مثل هوشمندسازی و اتوماسیون، ‌بخش اعظمی از شاغلین به آموزشهای مهارتی جدید نیاز دارند چون ممکن است مهارت‌های شغلی آنها نتواند پاسخگوی نیازهایشان باشد.

وی ادامه داد: برآوردهای سازمان جهانی کار نشان می‌دهد تا ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از مردم جهان نیاز به بازآموزی و آموزشهای جدید دارند و ۱۰ میلیون نفر از کسانی که آموزش دیده اند و شاغل هستند، باید آموزش ببینند و مهارت‌های جدید کسب کنند، در غیر این صورت با چالش شاغلین امروز و بیکاران ۱۰ سال آینده رو به رو خواهیم شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر این اساس باید فضای کشور را به سمت و سویی ببریم که مناسب با شرایط آتی باشد و آینده‌نگاری و ترسیم آینده بر اساس سناریوهای موجود را داشته باشیم و خود را برای تحولات آینده آماده کنیم.

حسینی‌نیا از تدوین استانداردهای آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و با بیان اینکه مشاغل هر روز متحول می شوند، گفت: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، تدوین استانداردهای آموزشی در زمینه مشاغل آینده است و در این زمینه ۵۰ شغل آینده را احصاء و دوره‌های آموزشی جدید در زمینه مشاغل نو را تدوین کرده‌ایم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره برنامه‌های این سازمان در جهت حرکت به سمت مشاغل آینده اظهار کرد: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرد، نعمتهایی هم داشت از جمله اینکه بحث استفاده از فضای مجازی را فراگیر کرد، به همین دلیل یکسری از آموزشها را به شکل مجازی و به شکل تلفیقی ارائه خواهیم کرد. حتی از کارگاه‌های تولیدی به عنوان یک کارگاه آموزشی برای توسعه توانمندی‌های خود استفاده خواهیم کرد.

وی برگزاری آزمون‌های ادواری را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که به هر شیوه مهارتی را کسب کرده‌اند ولی فاقد مدرک صلاحیت حرفه‌ای یا گواهینامه فنی و حرفه ای هستند، برای اینکه آنها را مجبور نکنیم مجددا هزینه و در کلاسها شرکت کنند، آزمون‌های ادواری برگزار می‌کنیم تا در قالب آزمون، صلاحیت خود را محک بزنند و چنانچه استانداردها را گذراندند، واجد دریافت گواهینامه صلاحیت شوند.

معاون وزیر کار در پایان بر لزوم شناسنامه‌دار کردن صلاحیت حرفه‌ای مشاغل و حرفه‌ها تاکید کرد و گفت: برای اطمینان بیشتر خانواده‌ها، ‌افزایش بهره‌وری، کمک به تولید ملی و هزینه های مردم باید به این سمت برویم که افراد  را به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای شناسنامه دار کنیم.

انتهای پیام


11282503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است