استانی 22:24 - 30 شهریور 1393
استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد
استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازارکار آذربایجان غربی تأکید کرد.

لزوم توسعه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازارکار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قربانعلی سعادت امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات طبقه همکف ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بحث بومی‌گزینی در کنکور موفقیت‌آمیز نبوده و اکثر موارد امور با آزمون و خطا به پیش می‌رود درحالی که باید براساس منطق و دستاوردهای علمی اقدامات انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط و امکانات برای گسترش دانشگاه دولتی در استان کافی نیست، ادامه داد: در وضعیت موجود تناسبی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و عرضه نیروی انسانی در دانشگاه‌ها به صورتی است که در بازار کار به آن بها داده نمی‌شود.

سعادت با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی به لحاظ محتوایی محتوا ندارند، اعلام کرد: یکی از معضلات جدی رشته‌های علوم انسانی بوده که باید به آن بها داده شود و محتوا داشته باشد و بازار کار برای این رشته‌ها وجود ندارد.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: در دانشگاه‌های دنیا افراد فارغ‌التحصیل مستقیما در بازار کار جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با رشته‌های دانشگاهی محور توسعه استان تغییر کرده و رژیم اشتغال به سمت صنعت و معدن و ارتقای بخش کشاورزی در تغییر است باید در این راستا رشته‌های مورد نیاز بازار کار آذربایجان غربی مدنظر باشد و تقویت شود.

سعادت ادامه داد: توسعه صنعتی در استان مدنظر است و رشته‌های دانشگاهی نیز باید در این راستا توسعه یابد این درحالی است که در حال حاضر عمدتا شاهد ارائه مدرک بوده و نیاز بازار کار در نظر گرفته نمی‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در کنار خیرین کتابخانه‌ساز، مسکن‌ساز و ... نباید خیرین مدرسه‌ساز تضعیف شود بلکه باید تقویت آن مدنظر باشد، ادامه داد: در خصوص فضاهای آموزشی بهترین ابزار خیرین است.


4766034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است