اقتصادی 10:46 - 22 مهر 1398
موسسه " کانفرنس بورد" پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین در سال آینده افزایش یابد.

رشد اقتصادی چین بیشتر می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش بینی کرده است که متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۵ درصد و برای یک دهه آینده در محدوده ۲.۷ درصد باشد که این رشد در مقایسه با گزارش قبل حدود۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال چین هنوز یکی از کشورهای پیشتاز رشد خواهد بود و رشد بالای شش درصدی این کشور یکی از سه نرخ رشد بالای اقتصادی در جهان خواهد بود.

موسسه آمریکایی کانفرنس بورد در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی چین در سال ‌اینده به ۶.۳ درصد افزایش پیدا کند. این موسسه هم چنین پیش‌بینی کرده‌ است که رشد اقتصادی چین در طول یک دهه آینده نیز در محدوده بالای پنج درصد باقی بماند که بسیار بیشتر از متوسط رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی کشورهای نوظهور در طول یک دهه بعدی است.

اریک لوندث، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه فوق گفت: تلاش چین برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدارتر در سال های اخیر به کاهش رشد اقتصادی آن در کوتاه مدت منجر شده اما از طرف دیگر حفظ رشد اقتصادی در سطح نسبتا بالا در یک بازه زمانی طولانی تر را تضمین کرده است.

بارت آرک، مدیر تحقیقات موسسه کانفرنس بورد نیز با اشاره به وجود ریسک‌های متعدد بر سر راه اقتصاد چین گفت که با وجود نگرانی گسترده از وقوع رکود در اقتصاد جهانی، انتظار داریم روند بهبود تدریجی اقتصاد چین کماکان ادامه داشته باشد چرا که جلوی داغی بیش از حد رشد اقتصادی گرفته شده و زنجیره تامین نیز در مقایسه با قبل وضعیت بهتری دارد در نتیجه آسیب‌پذیری اقتصاد از تنش های تجاری آتی کاهش پیدا کرده است.

این موسسه هم چنین با اشاره به پتانسیل بالای اقتصاد چین برای رسیدن به سطوح بالاتر رشد دراینده گفته است که با توجه به خودکفایی نسبی در تامین اقلام اصلی و نیروی کار فراوانف تمرکز چین بیشتر باید بر روی مسائلی نظیر: استفاده بیشتر از فناوری، توزیع عادلانه‌تر درآمد و تقویت بهره وری باشد.

انتهای پیام


10265817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی از صدور ۴۴ هزار و ۸۰۰ بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور خبر داد و گفت: تمامی این بسته‌ها به صورت چهره به چهره به متقاضیان واگذار شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است