استانی 04:03 - 31 فروردین 1393
تکرار/ آیت‌الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید قم گفت: به تازگی دانشنامه فاطمی را اجمالاً مطالعه کردم و این اثر با زحمت، دقت و حوصله فراوان به ثمر رسیده و خدمتی ارزنده است و دانشنامه فاطمی گامی برای احیای امر اهل بیت(ع) است.

دانشنامه فاطمی اثری ارزنده برای احیای امر اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در مراسم رونمایی از دانشنامه فاطمی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال برگزاری است در سخنانی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشت: شخصیت حضرت زهرا(س) ‌را می‌توان در چند آیینه نگریست؛ یکی از این آینه‌ها قرآن کریم است که در آن عظمت آن حضرت برای ما مجسم شده است.

وی آینه دوم را احادیث و نهج البلاغه دانست و تاکید کرد: احادیث نشان دهنده شخصیت والای زهرا(س) است و در تاریخ نیز مطالب بسیاری درباره عظمت و جایگاه حضرت وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ائمه اطهار در شرایط مختلف در بیان احکام آزاده بوده‌اند تصریح کرد: اما بر احیای امر اهل بیت همواره تاکید شده است و حرکت همه اهل بیت دنباله جریان غدیر خم بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز شرایط احیای امر اهل بیت به خوبی مهیا شده است، تاکید کرد: دانشنامه فاطمی را اجمالا مطالعه کردم این اثر با زحمت، دقت و حوصله فراوان به ثمر رسیده و خدمتی ارزنده است و دانشنامه فاطمی گامی برای احیای امر اهل بیت است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه دنیای پربحران تشنه معارف اهل بیت(ع) است، بیان کرد: مکتبی که می‌تواند بشریت را از همه جهات نجات دهد مکتب اهل بیت(ع) است و باید این اثر به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و مکتب اهل بیت(ع) به دنیا معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مقام حضرت زهرا(س) بسیار بالا است، اظهار کرد: ما در برابر اقیانوسی از عظمت و فضیلت قرار داریم و خطبه حضرت زهرا(س) بسیار مهم بوده و یادآور خطبه‌های امیرالمومنین است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شهید راه امامت و ولایت است گفت: ایشان با قیام خود راه را به ما نشان داده است و بی‌نشان بودن قبر ایشان نیز یکی از مظاهر مبارزه فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب در جمع بانوان تاکید کرد: ایشان فرمودند باید فاطمه زهرا(س) از همه ابعاد برای بانوان الگو باشد.


3524132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است