استانی 19:41 - 07 آبان 1399
در صورت حل مشکل واگذاری زمین تا ۲ ماه آینده؛
ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مشکل واگذاری زمین در شهرستان خانمیرزا تا دوماه آینده حل شود، شرکت شستا آمادگی احداث گاوداری ۶۰۰۰ راسی را در این شهرستان دارد.

احداث گاوداری ۶۰۰۰ راسی در خانمیزا توسط شستا

حجت‌الله میرزایی هفتم آبان‌ماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گام‌هایی برای کاهش نرخ بیکاری چهارمحال‌وبختیاری برداشته شده است، اظهار کرد: اما همزمان با این اقدامات، سایر استان‌ها نیز در کاهش نرخ بیکاری تلاش‌هایی انجام داده‌اند، بنابراین رتبه بیکاری این استان تغییر محسوسی نداشته است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در  چهارمحال و بختیاری نداشتن بنگاه‌های اقتصادی بزرگ با داشتن بیش از ۱۰۰۰ نیروی کار است و اکثر بنگاه‌های اقتصادی این استان خرد هستند و تنها ۱۰ درصد بنگاه‌ها بالای ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه برندهای تولیدی معتبر در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، عنوان کرد: این برندها بنا بر دلایل مختلف بازار فروش مطمئنی دارند و برای توسعه واحدهای خود در کشور می‌توانند ایجاد ارزش افزوده بکنند، بادام تولیدی این استان می‌تواند توسط این شرکت‌های صاحب برند بسته‌بندی شود.

میرزایی تاکید کرد: خام‌فروشی محصولات نمی‌تواند سودی را عاید تولیدکننده کند و برای استان سودآوری داشته باشد، همچنین بنگاه‌های معتبر ملی و سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری جایگاهی نداشته‌اند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری کمرنگ است، خاطرنشان کرد: تسهیلات اختصاص یافته به اشتغال روستایی در این استان بین ۵۰۰۰ طرح کوچک تقسیم شده است، برای ایجاد اشغال کلان باید این اعتبار به چند طرح بزرگ با اشتغال بالا اختصاص پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران نباید در برابر سرمایه‌گذاران خساست به خرج دهند، بیان کرد: گاهی برخی از مدیران در مسیر سرمایه‌گذاران سنگ‌اندازی می‌کنند، باید بدانیم هر کاری صورت بگیرد به صورت مستقیم در آینده نسل‌های بعدی تاثیرگذار است، گاهی لازم است مدیران فراتر از قانون با جسارت حرکت کنند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه مشکل زمین برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی در اردل حل شده است، گفت: همچنین یک ساختمان برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شلمزار پیشنهاد شده است، ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تا زمان ایجاد این دو درمانگاه از طریق پرداخت حق بیمه به بخش خصوصی و دولتی انجام شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مشکل واگذاری زمین در شهرستان خانمیرزا تا دوماه آینده حل شود، شرکت شستا آمادگی احداث گاوداری ۶۰۰۰ راسی را در این شهرستان دارد، اگر این کار در مهلت تعیین شده انجام نشود، این سرمایه‌گذاری در یک استان دیگر آغاز می‌شود، در منطقه جغدان نیز اگر مشکل واگذاری زمین حل شود واحد دامداری احداث می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌شود بخشی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بانک رفاه کارگران در این استان اجرایی و موانع اجرای کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.

سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری تردید دارند

در ادامه پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واحدهای تولیدی شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ در روز گذشته توسط بنده مورد ارزیابی قرار گرفت، عنوان کرد: واحد فعال شهرک آب معدنی در شهرک تخصصی آب معدنی شهرستان کوهرنگ با مشکلاتی مواجه است، واحدهای تولید آب معدنی در این شهرک درخواست تولید محصولاتی مانند آبمیوه، نوشابه و دلستر را در کنار آب معدنی داشتند.

وی ادامه داد: به همین منظور باید مجوز شهرک آب معدنی تغییر کند تا این واحدها بتوانند همزمان چند محصول را تولید کنند، باید برای اصلاح این مجوز از سوی استاندار مکاتبه‌ای صورت بگیرد.

پناه با بیان اینکه در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری تردید دارند، بیان کرد: اگر طرح آمایش سرزمین و بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها تدوین شود، سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر وارد این حیطه می‌شوند، همچنین مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران باید درنظر گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری قبل از آغاز باید مشاور داشته باشند تا مشخص شود این طرح آیا توجیه اقتصادی دارد یا نه و یا این منطقه برای این اجرای این طرح مناسب است.

انتهای پیام


10784557
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است