ورزشی 01:25 - 13 اسفند 1393
شیعی با حضور در خبرگزاری فارس:
مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: سازمان لیگ علاوه براینکه پولی به ما نداده است بلکه هزینه پذیرایی از خبرنگاران پیش از کنفرانس مطبوعاتی را هم از ما گرفت.

سازمان لیگ هزینه پذیرایی خبرنگاران را هم از ما گرفت!/ باید در راس فدراسیون فوتبال تغییراتی صورت بگیرد

علی سیاری_به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمود شیعی که سابقه حضور در باشگاه پیکان به عنوان مدیرعامل را داشت اواسط این فصل به جای ابراهیم ثنایی دوباره در رأس باشگاه قرار گرفت.

وی با حضور در خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج پیکان در این فصل و همچنین اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال ایران رخ داده است صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

فارس: ابتدا از بازگشت‌تان به پیکان و شرایط این باشگاه صحبت کنید.

تغییر و تحولی که در بحث مدیریت باشگاه به وجود آمد به دلیل این بود که مسئولان با توجه به هزینه‌هایی که انجام داده بودند و توقعی که از این تیم می‌رفت نتوانسته بود نتایج لازم را کسب کند. ایران‌خودرو عملکرد قسمت‌های مختلف را در سه چهار پارامتر مورد بررسی قرار می‌دهد. هم بحث بودجه هم بحث کارگران و هم بحث عملکرد را مورد بررسی قرار می‌دهند. پس از جمع‌بندی‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که جابه‌جایی صورت بگیرد و از آنجایی که ما هم سرباز ایران خودرو هستیم به عنوان مدیرعامل به این باشگاه بازگشتیم.

فارس: تیم فوتبال پیکان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

به هر حال نگاه‌های ویژه‌ای نسبت به فوتبال وجود دارد این تیم در این فصل هم نتوانست نتایج خوبی کسب کند، امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم بتوانیم حداقل امسال در میانه‌های جدول قرار بگیریم و برنامه سه سال آینده خود را هم با قدرت انجام بدهیم.

فارس: پیکان در سایر رشته‌ها از جمله والیبال هم فعالیت می‌کند آیا تصمیم دارید این مسئله را گسترده‌تر کنید و در رشته‌های دیگر هم حاضر شوید. شنیده می‌شود که در رشته‌ وزنه‌برداری هم قصد تیم‌داری دارید؟

خیر ما قصد حضور در وزنه‌برداری را نداریم. خدا را شکر در والیبال هم شرایط خوبی داریم و تیم ما توانسته به جمع چهار تیم راه یابد. ما در اتومبیل‌رانی هم تیم‌داری می‌کنیم که جزء دو تیم اول لیگ است و با توجه به شرایطی که داشتیم سرمایه‌گذاری ما در رشته‌هایی بود که مورد توجه هستند اما امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این مسئله را بیشتر کنیم. اگر جایگاه‌مان در فوتبال و والیبال مشخص شود بهتر می‌توانیم در مورد آینده تصمیم بگیریم. شخصاً نظر من این است که از حالت تمرکز در بیاییم زیرا رشته‌هایی هستند که با حداقل هزینه می‌توان نتایج خوبی را کسب کرد.

فارس: ابتدای فصل پیکان بازیکنانی را جذب کرد که اسم و رسم دار بودند. اگر شما به عنوان مدیرعامل باشگاه در آن زمان فعالیت می‌کردید این هزینه را انجام می‌دادید که بازیکنانی با هزینه‌های هنگفت را جذب کنید؟

باشگاه با توجه به هزینه‌ای که کرده جواب خوبی نگرفته است و جایگاهی که در حق پیکان بوده به دست نیامده است. مسلماً اگر من بودم به گونه‌ای دیگر فکر می‌کردم. امیدوارم با ماندگاری تیم افکاری که برای تیم در نظر گرفته‌ایم را در فصل آینده اجرایی کنیم.

فارس: پس برای فصل آینده احتمال جدایی برخی از این بازیکنان وجود دارد؟

به هر حال بازیکنانی که به درد ما خواهند خورد را حفظ خواهیم کرد اما طبق برنامه‌ریزی که برای حضور تیم در رده‌های اول تا سوم داریم تغییراتی خواهیم داشت و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است.

فارس: از ساموئل رضایت نداشتید و او در این فصل بی‌انضباطی‌هایی هم داشت.

ما او را دو بار جریمه کرده‌ایم به هر حال او بازیکن حرفه‌ای است و متوجه شد که باید تحت حاشیه قرار نگیرد خوشبختانه چندین جلسه است که عملکرد خوبی دارد و مرفاوی هم به او امیدوار شده است.

فارس: در ابتدای فصل مسایلی در خصوص جذب بازیکنان از راه‌های مختلف صورت گرفت شما این مسئله را بررسی کردید؟

واقعیت این است که ما دنبال این موضوع نرفتیم زیرا بازیکنانی که جذب شدند بازیکنان معروف و بزرگی هستند که جایگاه خاصی دارند. با حُسن نظری که نسبت به آنها داشتیم این موضوع را مورد بررسی قرار ندادیم. امیدوارم بتوانیم به بهره‌برداری برسیم که از این مسائل خارج شویم. به دنبال این هستیم که با برنامه سه ساله به جایگاهی برسیم که در شأن پیکان است. در کنار بازیکنان جوان باید با تجربه‌ها هم باشند اما صرفاً اینکه بخواهیم تیم را با نگاه خاصی ببندیم موافق نیستم. سعی می‌کنیم از تیم‌های پایه خود در تیم‌های بزرگسال استفاده کنیم.

فارس: پیکان در این سال‌ها وضعیت آسانسوری پیدا کرده است. برای جلوگیری از این موضوع چه اقدامی انجام داده‌اید؟

به دلیل ثبات مدیریت در والیبال توانسته‌ایم نتیجه بگیریم. والیبال ما مقام سومی جهان را کسب می‌کند اما فوتبال ما اندرخم یک کوچه است. در صورتی که مدیرعامل و مالک یکی است تلاش می‌کنیم امسال از وضعیت آسانسوری خارج شویم در بازی‌های خودمان ثباتی احساس می‌کنم و چیزی از حریفان کم نداریم می‌توانستیم در بعضی بازی‌ها به پیروزی برسیم. این موضوع نشان می‌دهد که اگر یک برد به دست بیاوریم می‌توانیم مسلماً‌ جایگاه خود را به دست آوریم.

فارس: پس از حضور مرفاوی تیم هنوز نتوانسته به برتری برسد این حمایت قرار است تا چه زمانی ادامه یابد؟

درست است که تیم به پیروزی نرسیده اما واقعاً از لحاظ عملکرد شرایطش بسیار بهتر شده است و بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد که امیدواریم در آینده این موضوع با نتیجه هم همراه باشد.

فارس: پس از اینکه پیکان در این فصل هزینه‌های بالایی انجام داد شنیده شد که کارمندان ایران‌خودرو نسبت به این موضوع معترض شده‌اند.

باشگاه بودجه تحت کنترل خود را هزینه کرده است و کمی از سال گذشته بیشتر خرج کرد. واقعیت این است که من در این مورد چیزی نشنیده‌ام اما این را توجه داشته باشید که برد یا باخت تیم‌های حرفه‌ای روی عملکرد کارگران تأثیرگذار است مثلاً وقتی والیبال به پیروزی می‌رسد کارگران خیلی سرحال و خوشحال کار می‌کنند و برعکس.

فارس: قرار است بازی‌ شما مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود؟

ما اصرار داریم بازی در شهرقدس برگزار شود هرچند که شاید هواداران تراکتورسازی هم در آن قسمت بیشتر باشند اما حیف است ورزشگاه درست شده است. افتتاح ورزشگاه شهر قدس برای فوتبال ما خوب بود که باعث توسعه آن شد و به تماشاگران هم کمک کرد که بتوانند برای تماشای بازی‌ها در این ورزشگاه حاضر شوند.

فارس: گفته می‌شود در زمان مدیران قبلی باشگاه پیکان سی‌دی‌هایی مربوط به جام جهانی 2006 آماده شده بود که با وجود اینکه هزینه‌های زیادی هم در این زمینه صورت گرفت اما این سی‌دی‌ها بی‌مصرف ماند...

در زمان مدیران قبلی هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که سی‌دی‌هایی پخش شود اما اختلافاتی با صدا و سیما و اسپانسر به وجود آمد که باعث شد باشگاه این وسط متضرر شود هم‌اکنون هم پرونده‌ این موضوع جاریست حتی بازرسی کل کشور هم در این مسئله بحث داشت که هرچه زودتر این موضوع حل و فصل شود.

فارس: در خصوص حق پخش تلویزیونی صحبت می‌کنید؟

حق پخش یک مسئله طبیعی هر مجموعه است در اتحادیه هم این موضوع را مطرح کردیم قرار شده کمیسیونی که این موضوع را زیر نظر دارد مجدداً آن را پیگیری کند این حداقل خواسته باشگاه‌هاست ما در بودجه‌مان مشکل داریم اگر حق پخش را ندهند با مشکلاتی روبرو می‌شویم. هم‌اکنون آخر سال است و واقعاً به سختی بودجه خود را پیش می‌بریم. هفته گذشته مسائل روزمرگی خود را به زحمت توانستیم بگذرانیم، ما برای پرداخت قرارداد بازیکنان با مشکل روبرو شدیم. چند وقت پیش سازمان لیگ لیستی را برای ما فرستاده بود که به اندازه‌ای که بستانکار بودیم بدهکارمان کرده بود یعنی جدول را به گونه‌ای آماده کرده بود که حساب صفر شود حتی هزینه‌های پذیرایی در کنفرانس‌های پیش بازی را هم حساب کرده بودند که البته رقم قابل توجهی هم بود.

فارس: امسال هیچ پولی را برای حق پخش یا تبلیغات محیطی دریافت نکرده‌اید؟‌

خیر قولی که داده‌اند گفته‌اند شاید در چند روز آینده بتوانیم مبالغی را پرداخت کنیم اما تا کنون که هیچ پولی را نداده‌اند.

فارس: برخی باشگاه‌ها هم معترض هستند که به بعضی تیم‌ها کمک شده و هزینه‌هایشان پرداخت شده است.

من چنین چیزی را نشنیده‌ام و بعید هم می‌دانم شاید کمک‌های ویژه‌ای بوده است،‌ مثلاً نفت در یک برهه‌ای اعلام کرد که کمک‌های سازمان لیگ بود که سفر کند شاید در این موارد بوده است. به ما گفته‌اند که در چند روز آینده خبرهای خوشی برایمان خواهند داشت.

فارس: نظرتان در مورد حضور مدیران غیرورزشی در فوتبال چیست؟ چه از لحاظ مثبت و چه از لحاظ منفی این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من تعهد را به تخصص ترجیح می‌دهم، هم‌اکنون بحث فوتبال پیچیدگی خاص خود را دارد مثلاً خود من در گذشته فوتبال بازی می‌کردم و به این رشته هم علاقه زیادی داشتم و همیشه فکر می‌کردم همان چیزی است که من دارم بازی می‌کنم اما وقتی وارد سیستم مدیریتی فوتبال شدن علاقه‌ام تبدیل به ضد علاقه شد. در زمانی که بازی می‌کردم و از فوتبال لذت می‌بردم آن شرایط را زمانی که به عنوان مدیر آمدم مشاهده نکردم. اگر رفت و آمدهای مدیران عامل فوتبالی بر اساس مسائل سیاسی باشد هیچ موقع جواب نمی‌دهد اما اگر بر اساس شناسایی و توانایی‌های فرد باشد مشکلی ندارد. بعضی افراد اینکاره نیستند و به سمت این کار هلشان می‌دهند. چنین افرادی آمدنشان برای جامعه ورزش مفید نیست. شما می‌دانید که چه کسانی را می‌گویم کسانی را که از بد حادثه وارد ورزش شده‌اند چنین افرادی به جامعه ورزش لطمه می‌زنند.

 

فارس: شنیده‌ایم که آقای علی‌آبادی پیش از حضورش در ورزش آشنایی کمی با شما داشته‌اند.

فکر می‌کنم حدود 10 سال گذشته و پیش از ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد او مشاور عالی مدیریت ایران‌خودرو در کارهای ساختمانی بود. آشنایی ما در حد یک سلام و علیک کوتاه بود.

فارس: نظرتان در مورد مسائل مختلفی که در فوتبال مطرح می‌شود، چیست؟ مسائلی از جمله فساد در بخش‌های مختلف؟‌

هرجایی پول باشد چنین مسائلی هم به وجود می‌آید. عدم شفافیت هم به این مسائل کمک می‌کند. اگر به فدراسیون فوتبال هم گفته می‌شود که در مورد مسائل شفاف باشد به خاطر این است که این مسائل به وجود نیاید باید اصولی را طراحی کنیم و روی آن اصول هم بایستیم. معتقدم قانون بد بهتر از بی‌قانونی است. وقتی چنین مواردی باشد می‌توان کنترلی داشت اما زمانی که کار سلیقه‌ای باشد این اتفاقات ممکن است رخ بدهد.

فارس: پس موافق هستید که چنین اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می‌دهد؟‌

نمی‌توانم تأئید یا تکذیب کنم اما جو فوتبال نشان می‌دهد که این اتفاقات در فوتبال ما متأسفانه وجود دارد. اما اگر خود من با آن برخورد کنم 100درصد جلوی آن را خواهم گرفت. در ذهنم هم این مسائل وجود ندارد بارها گفته‌ام که خون شهدا در نقطه نقطه این کشور ریخته شده است حالا برای پاکسازی فوتبال هم چه اشکالی دارد یک آدم معمولی چون شیعی در این زمینه شهید شود. قول می‌دهم در هرجایی که باشم با این مسائل برخورد شدید کنم و اجازه ندهم که با آن بتوانیم پیش برویم چون به آن فکر نمی‌کنم کمتر با این مسائل روبرو می‌شوم شاید در جاهای دیگر وجود داشته باشد چه اشکالی دارد برای ایستادن مقابل برخی مسائل قربانی هم بدهیم.

فارس: به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال نظرتان در مورد لغو مجمعی که قرار بود اسفندماه برگزار شود، چیست؟

قرار بود مجمع اسفندماه برگزار شود که من شنیده‌ام مثل اینکه قرار است در اردیبهشت‌ماه این مجمع برگزار شود. از اعضای هیأت رئیسه هم این موضوع را پیگیری کردم که به من گفتند ما به دنبال آن هستیم اما بعید می‌دانم در اسفندماه این مجمع برگزار شود. یکسری از دوستان شایعه کردند که به خاطر حضور کفاشیان به عنوان نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیا این موضوع به تعویق افتاده است من علت دقیق آن را نمی‌دانم و از جزئیات آن خبری ندارم.

فارس: ابهامات مالی فدراسیون همچنان پابرجاست؟

من زیاد از این موضوع مطلع نیستم و از رسانه‌ها مسائلی را می‌شنوم اما هنوز به اعضای مجمع موضوعی اعلام نشده است.

فارس: به عنوان عضوی از مجمع فدراسیون فوتبال از علی کفاشیان و عملکردش حمایت می‌کنید؟

این مسئله منوط به این است که شفافیت‌های مالی مشخص شود و همچنین برنامه‌های فدراسیون فوتبال روشن و اعضای مجمع اعلام شود تا آنها در این زمینه بتوانند جمع‌بندی داشته باشند. صرف اینکه کفاشیان در فدراسیون فوتبال حضور داشته و یکسری اتفاقات رخ داده است، ملاک نیست. شفافیت‌های مالی و همچنین دفاع از عملکردش در رأی‌گیری نتیجه خواهد داشت.

فارس: نظر شما در مورد عملکرد کفاشیان چیست؟

سؤال سختی پرسیدید؛ اگر بخواهیم برای شخص آقای کفاشیان صحبت کنیم نمی‌توانم چیزی بگویم اما به نظرم فدراسیون باید تغییراتی درونش داده شود تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.

فارس: پس اعتقاد دارید تغییراتی باید در رأس فدراسیون صورت بگیرد.

مسلماً‌، چرا که باید انتظارات مردم برآورده شود.

فارس: نظرتان درباره حضور آقای اسلامیان به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال چیست؟

من سابقه خوبی از او سراغ دارم و امیدوارم که بتواند به فدراسیون فوتبال کمک کند.

فارس: گفته می‌شود قرار است آقای اسلامیان جای آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شود شما با این جابه‌جایی موافق هستید؟

در این مورد من نمی‌توانم صحبت کنم نظر مجمع مهم است اما اسلامی عملکرد بسیار خوبی در گذشته داشته و سابقه خوبی هم از خود به جای گذاشته است.

فارس: به عنوان‌ آخرین سؤال فوتبالی؛ نظرتان در مورد کارلوس کی‌روش چیست؟ برخی‌ها معتقدند مبلغ قرارداد او بالاست.

به نظرم کی‌روش عملکرد خوبی داشته و اطرافیانش هم با دقت همه چیز را کنترل می‌کنند. حضور کی‌روش برای فوتبال ما مثمرثمر است. در مورد مسائل مالی هم باید بگویم که مسئولیتش بر عهده کسانی است که چنین ارقامی را پیشنهاد می‌دهند و باید ببینند که ارزش کاری او به این اندازه هست یا خیر؟ اما به نظر من ارزش این را دارد که کی‌روش با این مبالغ در فوتبال ما حضور یابد زیرا توانسته تغییر خوبی را ایجاد کند که مربیان ایرانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. افرادی مثل کی‌روش مربیان صاحب سبک هستند مربیانی مثل بلازوویچ یا ایوویچ که سبک‌هایی در فوتبال ما به وجود آوردند و ارزش ریالی آنها زیاد ملاک نمی‌شود، شما مایلی‌کهن را نگاه کنید در آن زمان با بها دادن به جوانان 6 گل به کره جنوبی زد. به نظر من چون سبک جدیدی را وارد فوتبال ما می‌کند اشکالی ندارد چنین هزینه‌ای هم انجام دهیم.

فارس: وارد مقوله والیبال شویم؛ به نظر شما مهمترین عاملی که باعث شده والیبال رشد چشمگیری داشته باشد اما فوتبال نتواند چنین پیشرفتی را داشته باشد، چیست؟

به نظر من مهمترین مسئله این بود که در والیبال مدیران برنامه‌های سابق را ادامه دادند و آن را اصلاح کردند. همچنین آنها با برنامه‌ریزی و زیرکی خاصی بخش خصوصی را وارد این رشته و به نحو احسن از آن استفاده کردند وقتی بخش خصوصی وارد این رشته شد همراه خودش پول را هم آورد. مسئله دیگر این بود که والیبال خود را به والیبال دنیا نزدیک کردیم، جنس والیبال اینگونه است. وقتی مربی اعتقاد به آنالیزور دارد نشان می‌دهد که این رشته پایه و اساس علمی دارد البته باید مراقب باشیم زیرا در والیبال پول زیاد شده است. مسائل جانبی هم وارد این رشته شده است آرزو داشتیم یک زمانی فوتبال ما راه والیبال را برود اما خدای ناکرده یک زمانی نشود که والیبال راه فوتبال را برود.

فارس: ورود بی‌رویه پول در والیبال در دو فصل اخیر زیاد شده است، فکر نمی‌کنید این موضوع به ضرر این رشته شود و همچون فوتبال دچار حواشی شود؟

من ابراز نگرانی کرده بودم اما باید کنترل ویژه‌ای داشته باشیم،‌ آسیب‌هایی که فدراسیون فوتبال می‌خورد یکی روی مسائل شفافیت مالی است.

فارس: قرار بود مرحله‌ پلی‌آف در سالن 12هزار نفری با سیستم ویدئوچک برگزار شود اما به هر حال این اتفاق رخ نداد.

ما مایل بودیم که در این مرحله در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. من احترام خاصی برای داوران قائلم اما اعلام کردم با توجه به حساسیت بازی‌ها اگر امکان دارد از سیستم ویدئو چک استفاده کنیم و اگر این موضوع امکان‌پذیر نیست از داوران خارجی خوب بهره ببریم. من نمی‌گویم داوران خودمان عملکرد خوبی نداشته‌اند اما حساسیت‌ها به ما این اجازه را می‌دهد که دست به چنین کاری بزنیم. اما یکسری از دوستان معتقد بودند که وقتی در جهت تقویت داوران خود قدم بر می‌داریم درست نیست که چنین کاری را انجام بدهیم. به هر حال باید تمهیداتی انجام بگیرد تا بازیکن با خیال راحت در سالن حاضر شود و نتیجه زحمت و عملکرد خود را در این بازی‌ها می‌بیند و به همین دلیل هم حساسیت‌ها بالاست و نگاه‌های ویژه را می‌طلبد.

فارس: والیبال پیکان بازیکنان ستاره زیادی دارد که برخی از آنها هم حواشی به وجود آوردند مانند رفتاری که محمد موسوی در دیدار مقابل وزارت دفاع انجام داد و حواشی به وجود آمد با اینگونه رفتارها چه برخوردی می‌کنید؟

باشگاه پیکان به مسائل اخلاقی بسیار اهمیت می‌دهد بازیکنان ستاره هم به دلیل اینکه الگوی سایر بازیکنان هستند باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند. موسوی هم در آن صحنه عصبانی شده بود و خودش هم پذیرفت امیدوارم دیگر این اتفاقات در پیکان رخ ندهد و به سوی قهرمانی پیش می‌رویم البته کار دشواری داریم و تیم‌های دیگر هم سرمایه‌گذاری کردند اما امیدواری زیادی داریم که بتوانیم به جایی که حقمان است دست یابیم.


5970252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است