سیاسی 12:02 - 28 مهر 1393
شمخانی در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه:
دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتار غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی و منطقه و تسلیح مخالفان را مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه خواند و گفت: ایجاد گروه تروریستی جدید برای مهار گروه‌های قبلی و یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه‌ای منجر به تصاعد بحران می‌شود.

رفتار غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی و منطقه‌ و تسلیح مخالفان مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس، «استفان دو میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه صبح امروز -دوشنبه- با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص تحولات اخیر سیاسی و امنیتی در این کشور گفت‌وگو کرد.

شمخانی با اشاره به بی نتیجه ماندن کنفرانس‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران سوریه و نتیجه معکوس ایجاد گروه‌های تروریستی برای مقابله با دولت منتخب مردم در این کشور، بر لزوم تجدید نظر در سیاست‌های اشتباه اتخاذ شده و حمایت از خواست واقعی مردم و کمک به استقرار امنیت و ثبات تاکید کرد.

شمخانی افزود: علی رغم آمادگی دولت سوریه برای انجام گفت‌وگوهای سیاسی با گروه‌های مختلف سوری، رفتار غیر مسئولانه برخی کشورهای غربی و منطقه و تسلیح مخالفان و تحریک آنها به کشتار مردم مانع اصلی استقرار آرامش در سوریه بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات نمایندگان سابق سازمان ملل که راه حل سوریه را پایان حمایت از تروریسم و اتکا به گفت‌وگوهای ملی می‌دانند، خاطر نشان کرد: این واقعیت که خطر جریان‌های تروریستی در نهایت متوجه حامیان آنها خواهد شد بارها از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام  شده بود و امروز نیز مجدداً تاکید می‌کنیم که ایجاد گروه تروریستی جدید برای مهار گروه‌های قبلی و یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه‌ای منجر به تصاعد بحران خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست‌های انسان دوستانه و اصولی خود برای تامین امنیت در منطقه به مقابله با گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد و آمادگی دارد همکاری لازم را با سازمان ملل به عنوان تنها مرجع مشروع در این زمینه انجام دهد.

استفان دو میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در این دیدار با اشاره به لزوم بهره گیری از تجارب و مشارکت ایران در حل بحران سوریه تاکید کرد: فاجعه انسانی در شهرهای مرزی سوریه نشان می‌دهد که می‌بایست هر چه سریعتر راهکارهای مبتنی بر مشارکت همه کشورهای تاثیرگذار منطقه برای مقابله با تهدید تروریسم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه بهترین ابراز برای مواجهه با تهدید گروه تروریستی داعش و مقابله جدی با توسعه این پدیده شوم در منطقه است.


4992420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است